Direkte kabeltilslutning
Fra : Bent

Dato : 01-06-02 12:30

Hej
Skal have overført nogle store billedfiler og powerpoint filer fra en IBM
bærbar 600X. Har købt et parallel kabel RS 232 M/M. Koblet det til LPT1 på
begge PC'ere og kørt direkte kabeltilslutning på IBM (vært) (Win 98 SE) og
opret netværksforbindelse på stationære PC (gæst) (XP pro). Men jeg kan ikke
få dem til at finde hinanden. Melder fejl 721.
Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke?

Mvh.

Bent Lund

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-06-02 09:26

On Sat, 1 Jun 2002 13:30:02 +0200, "Bent" <blts@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Skal have overført nogle store billedfiler og powerpoint filer fra en IBM
>bærbar 600X. Har købt et parallel kabel RS 232 M/M.

RS-232 er serielt interface.

Det kunne tyde på, at dit kabel er forbundet med alle ledere 1:1.

Du har brug for et for et krydset kabel, bl.a. kaldet Interlink kabel.

> [...]
>opret netværksforbindelse på stationære PC (gæst) (XP pro). Men jeg kan ikke
>få dem til at finde hinanden. Melder fejl 721.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Bent

Dato : 03-06-02 16:43

"Kim Jensen" <kj@hd.dk> skrev i en meddelelse

> RS-232 er serielt interface.
>
> Det kunne tyde på, at dit kabel er forbundet med alle ledere 1:1.
Ja, det er korrekt mht. lederne. Damn! Så må jeg bytte kablet.
Tak

Bent