Er det virkeligt så dårligt?
Fra : søren Christensen \(~

Dato : 01-06-02 12:07

Hej!

Min kammerat har lige fået tilsluttet sin Pc med TNT2 tv-out til sit tv så
han kan se dvd.
Kan det virkelig passe billedet er så uskarpt at man knap kan læse hva der
står i menuerne når man skal starte dvd afspiller programmet?
Selve dvd afspilningen ser rimelig ud men billedet når man er i windows ser
ud nok lige så uskarpt ud som en 90årig der har tabt sine briller. Er det
kortet der er så dårligt på tv-out eller er det noget andet der er galt?
Kan de passe man skal ind i Egenskaber for skærm > avanceret > output enhed
og vælge Tv hver gang man skal se Dvd på sit Tv? Kan det ikke gøres
automatisk iforbindelse med åbning af Dvd programmet?

Hygge

Søren C

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-06-02 12:36

"søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> [...]
> og vælge Tv hver gang man skal se Dvd på sit Tv? Kan det ikke gøres
> automatisk iforbindelse med åbning af Dvd programmet?

Det er tænkeligt at det ikke bliver bedre end det du ser. Prøv evt. at
download tv-tool (http://tvtool.info/) og se om den kan skrue på nogle
af tv-out chippens parametre. Derudover kan du undersøge om du kan bruge
s-vhs kabel i stedet for composite. Det skulle også hjælpe på billedet.

mvh Bernhard

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 01-06-02 12:50

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse

ammet?

> [...]
> af tv-out chippens parametre. Derudover kan du undersøge om du kan bruge
> s-vhs kabel i stedet for composite. Det skulle også hjælpe på billedet.

Det må vi prøve. Det er allerede forbundet via S-vhs kabel. Kvaliteten er
dog langt fra standard vhs!

Hygge og tak for svaret...

Fra : Madsen

Dato : 01-06-02 14:23

søren Christensen (4200) skrev:

> Er det kortet der er så dårligt på tv-out eller er det noget andet
> der er galt?

Der er stor forskel på kvaliteten af TV-out på de foreskellige
grafikkort på markedet.

> [...]
> output > enhed og vælge Tv hver gang man skal se Dvd på sit Tv?
> Kan det ikke gøres automatisk i forbindelse med åbning af Dvd

Her ville det jo være smart med et DualHead-kort som f.eks. dem
Matrox laver hvor kortet automatisk kobler over til tv'et når man
starter en dvd-film, men så smarte er langt fra alle producenter.

Fut: <news.dk.edb.hardware.grafikkort> hvor svar til dette indlæg
vil havne.

Madsen.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 01-06-02 17:26

Det er meget normalt, at skrivebordet er uskarpt, et fjernsyn køre jo heller
ikke med særlig stor opløsning mener der er 640x480, men at se film i ful
skærm er okay

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-06-02 21:00

Det er nu ikke helt normalt, afhængigt af hvilket fjernsyn man bruger.
Jeg har et 28" 100Hz Philips der ikke efterbehandler billedet og med
tv-out står det faktisk ret skarpt (S-video fra BT869 chip på
Geforce2GTS). For at få optimalt billede måtte jeg bruge tv-tool og
ændre Flickerfilter parametren til DVD-N.

´Hvis man dog prøver at kører 1024x768 på sit fjernsyn (som nogle
grafikkort tillader) så er det klart at billedet bliver gnidret.

mvh Bernhard