ApS opbygning
Fra : Jacob Albers

Dato : 09-02-01 11:43

Hejsa - jeg skal nok diskutere det her med revisor også, men stadig
lidt sjovt at høre jeres mening her.

Jeg ejer idag privat 50 % af et ApS1.
Jeg ønsker nu at oprette et selskab som jeg har ejerskabet af, der så
igen skal eje de 50 % af ApS1, samt anparter i et nyt selskab (ApS2).
Medparterne i ApS1 og ApS2 er ikke de samme.

Meningen er at det selskab jeg ejer alene gerne skulle kunne have
interesse i mange forskellige projekter og investeringer (aktiehandel)
uden at de indbyrdes har noget med hinanden at gøre.

Hvordan bygges dette bedst og evt billigst ?

Jacob

Fra : Jacob Albers

Dato : 09-02-01 12:17

I forbindelse med mit indlæg er jeg stærkt interesseret i at lære mere
omkring virksomhedslov og skattelove.
Jeg er fra Cand. merc. så en del af basisviden skulle være der, men
hvis nogle har nogle gode henvisninger til litteratur eller sider på
nettet omhandlende selskabsopbygninger og skatteret er jeg liebhaver.

Fra : René Jørgensen

Dato : 19-02-01 21:21

"Jacob Albers" <don@albers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er fra Cand. merc. så en del af basisviden skulle være der, men
> hvis nogle har nogle gode henvisninger til litteratur eller sider på

Du kan starte med at læse en bog om emnet, f.eks. Aktie- og
anpartsselskabsret af Paul Krüger Andersen.
Den bruges på Cand.Merc i selskabsret, den skulle dække det grundlæggende!

> og skatteret.

Du skal nok ikke regne med at kunne finde en hjemmeside der giver svar på
alt vedr. skatteret.

Af let tilgængelige bøger kan nævnes:

Skattememo

Lidt svære:

Lærebog om indkomstskat, dog letlæst, men indeholder meget info

Hilsen

René

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 19-02-01 23:49

Det du søger er vejledning om koncernopbygning - prøv at led under
holdingselskab - for det er det, du gerne vil etablere som ejer af et
selskab, der ejer en masse andre (datterselskaber). Om det er forskellige du
gør det med er underordnet.

Mvh. Jørgen