Video på sitet?
Fra : Loke

Dato : 31-05-02 10:03

Hvordan lægger jeg små videoklip på hjemmesiden?
/Loke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-02 12:36

Fri, 31 May 2002 11:02:37 +0200, skrev "Loke"
<kat6NOSPAM@email.dk>:

>Hvordan lægger jeg små videoklip på hjemmesiden?

Er det menigen at de skal vises på siden eller skal folk blot
kunne hente dem?

(Hvis folk skal se dem på siden, så husk, at selv små videoer
fylder ret meget og vil tage tid at hente).

Vist på siden:
<embed src="film.mpg" width="225" height="300" pan="340"
controller="true" scale="tofit"></embed>

størrelsen skal selvfølgelig tilpasses filmen.

Hvis folk skal kunne hente dem, er det blot at lave et alm. link
til dem.

Fra : Loke

Dato : 31-05-02 13:43

Hvis man bruger MSWMM - formatet, - skal det så hedde:
<embed src="film.MSWMM" width="225" height="300" pan="340"
controller="true" scale="tofit"></embed> eller:
<embed src="film.mswmm" width="225" height="300" pan="340"
controller="true" scale="tofit"></embed> ?
-og er MSWMM-formatet det samme som Mpeg4?
/Loke

Fra : Loke

Dato : 01-06-02 09:32

> [...]
>
> Vist på siden:
> <embed src="film.mpg" width="225" height="300" pan="340"
> controller="true" scale="tofit"></embed>

Det kan jeg ikke få til at virke... - Det kan være det skal ligge på
serveren, før det virker - eller?
/Loke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-02 18:03

Sat, 1 Jun 2002 10:31:47 +0200, skrev "Loke"
<kat6NOSPAM@email.dk>:

>Det kan jeg ikke få til at virke... - Det kan være det skal ligge på
>serveren, før det virker - eller?

Du kunne jo prøve, at uploade siden og videoen, så har vi andre
mulighed for at se, hvad der evt. er galt.

Som nævnt i en tidl. tråd, så virker det fint hos mig.

Fra : Loke

Dato : 01-06-02 19:11

Ok - Her er den, men jeg kan stadig ikke se den...
http://www.kat6.dk/videxp.htm
/Loke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-02 19:35

Sat, 1 Jun 2002 20:11:10 +0200, skrev "Loke"
<kat6NOSPAM@email.dk>:

>Ok - Her er den, men jeg kan stadig ikke se den...

Er du sikker på, at videoen ligger det rigtige sted i henhold til
stien?

http://www.kat6.dk/proeve.mswmm findes ikke på din server.

Kender iøvrigt ikke msvmm-formatet, men kan mediaplayer eller
quicktime afspille formatet, så burde det virke.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Loke

Dato : 02-06-02 07:32

> Er du sikker på, at videoen ligger det rigtige sted i henhold til
> stien?
>
> http://www.kat6.dk/proeve.mswmm findes ikke på din server.

Den ligger godtnok på serveren ???

> Kender iøvrigt ikke msvmm-formatet, men kan mediaplayer eller
> quicktime afspille formatet, så burde det virke.

mewmm er microsofts eget videokomprimerimgsformat (-vistnok reelt mpeg4) og
kan afvikles i mediaafspilleren, så ???

/Loke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 07:45

Sun, 2 Jun 2002 08:31:50 +0200, skrev "Loke"
<kat6NOSPAM@email.dk>:

>Den ligger godtnok på serveren ?

Og på det angivne sted?
Den ligger ikke inde i en eller anden mappe?

Iflg. din side skal den ligge på ovennævnte url og det gør den
ikke.
(Man ville kunne hente den ved at klikke på linket).

Fra : Loke

Dato : 02-06-02 08:08

> Og på det angivne sted?
Ja
> Den ligger ikke inde i en eller anden mappe?
Nej
Jeg har også prøvet at skifte proeve.mswmm - men det hjælper heller ikke
(win2000 server burde da understøtte microsoft formater eller?

> Iflg. din side skal den ligge på ovennævnte url og det gør den
> ikke.
> (Man ville kunne hente den ved at klikke på linket).
Ja - ret mystisk - Ie6 vil heller ikke vise den her ???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 08:38

Sun, 2 Jun 2002 09:07:44 +0200, skrev "Loke"
<kat6NOSPAM@email.dk>:

>Ja - ret mystisk - Ie6 vil heller ikke vise den her ?

Uanset om, der er problemer med visningen af filmen eller ej, så
skal man kunne hente filen ved at klikke på en url.

Hvad bruger du til at lave mswmm video?
Så vil jeg da gerne prøve.
Jeg synes ikke lige, jeg kan finde noget til det.

Fra : Loke

Dato : 02-06-02 09:05

> [...]
>
> Hvad bruger du til at lave mswmm video?
> Så vil jeg da gerne prøve.
> Jeg synes ikke lige, jeg kan finde noget til det.
MovieMaker - ligger i start/programmer/tilbehør i winXP

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 09:17

Sun, 2 Jun 2002 10:04:52 +0200, skrev "Loke"
<kat6NOSPAM@email.dk>:

>MovieMaker - ligger i start/programmer/tilbehør i winXP

Hvor laver du det til mswmm i Movie Maker?

Jeg synes kun jeg kan gemme som *.wmf.

Fra : Loke

Dato : 02-06-02 09:25

> Hvor laver du det til mswmm i Movie Maker?
gem film (knap i menulinien)

Fra : Loke

Dato : 02-06-02 08:57

> [...]
> ikke.
> (Man ville kunne hente den ved at klikke på linket).

Nå! - - - det er åbenbart ikke lige så enkelt med microsoft...
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/create.asp
Der er lige lidt jeg skal ha´ lært.
Men tak alligevel og undskyld jeg tog noget af din tid.
/Loke

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-05-02 13:13

Se: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.asp
Eller http://www.real.com/

Fra : Loke

Dato : 31-05-02 13:46

Tak for det , - det vil jeg kikke nærmere på.
/Loke

Fra : Loke

Dato : 01-06-02 16:07

Hum!!!