Underskud af selvstændig virksomhed (via a~
Fra : Søren Nellemann

Dato : 30-05-02 20:50

Jeg startede egen virksomhed i 2001.

I forbindelse med udfærdigelse af skatteregnskab har jeg mulighed for at
foretage en del afskrivninger på indkøbt udstyr. (regnskab laves ikke jvf.
virksomhedsskatteordning men som personlig indkomst)

Dette medfører et samlet underskud i virksomheden efter disse afskrivninger.

Mit spørgsmål er:

Reducerer dette underskud den "almindelige" personlige indkomst (A-indkomst)
som jeg har indtjent ved siden af virksomheden, således at den
skattepligtige indkomst dermed formindskes tilsvarende (med underskudet)??

Gerne henvisning til evt. homepages med vejledning (har prøvet toldskat.dk
uden held, men måske har jeg set de forkerte steder)

mvh/Søren

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-06-02 17:40

Søren Nellemann wrote:

klip
> Reducerer dette underskud den "almindelige" personlige indkomst (A-indkomst)
> som jeg har indtjent ved siden af virksomheden, således at den
> skattepligtige indkomst dermed formindskes tilsvarende (med underskudet)??

Bare min umiddelbare respons,
så er svaret nej, svjh kan kun underskud i VS-ordning
modregnes i personlig indkomst,
eller beregnes underskud som ligningsmæssige fradrag.

> Gerne henvisning til evt. homepages med vejledning (har prøvet toldskat.dk
> uden held, men måske har jeg set de forkerte steder)

Hvad har du set under ?
Ikke at jeg har tjekket det..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : IMB

Dato : 04-06-02 22:13

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så er svaret nej, svjh kan kun underskud i VS-ordning
> modregnes i personlig indkomst,
> eller beregnes underskud som ligningsmæssige fradrag.

Underskud fra din virksomhed reduserer din personlige indkomst.
Lav selv en prøve på http://www.tastselv.toldskat.dk
beregning af skat 2001

og tast dit underskud i rubrik 112

Hilsen
Inge

Fra : Kenneth K

Dato : 07-06-02 16:40

Om dit underskud reducerer din personlige A-indkomst er også et spørgsmål om
din virksomhed drives som hobbyvirksomhed. Hvis dette er tilfældet, og told
& skat også har den antagelse - så kan du ikke få reduceret din personlige
A-indkomst

Kenneth

---