Deling af Outlook adressekartotek (igen)
Fra : Hans Pedersen

Dato : 09-02-01 09:07

Jeg har nu lagt en Outlook 2000 ud på en af vores NT servere. I denne
Outlook ligger der et adressekartotek, som skal deles med alle brugere
på netværket (kører også Outlook 2000).

Alle har også modtaget sådan en abonnementsmail, som de skulle
acceptere, og hvis man accepterer, så bliver der også oprettet et
kartotek. Fint nok so far. MEN: Adressekartoteket er helt og aldeles
tomt ude hos de enkelte brugere (men ikke på serveren).

Hvad kan være gået galt?

Hans Pedersen
Coming up: http://lommecomputer.dk
ICQ: 9178476

Fra : Berit Hartvit

Dato : 11-02-01 11:04

Hej

Hvad med at oprette en kontaktperson-mappe under "Alle Offentlige mapper",
kopiere/importere kontaktpersonerne derover og give rettigheder til alle????

mvh
Speednissen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-02-01 09:25

On Sun, 11 Feb 2001 10:04:02 GMT, "Berit Hartvit"
<berithartvit@hotmail.com> wrote:

>Hej

Hej Bent / Hurtig-nisse

>Hvad med at oprette en kontaktperson-mappe under "Alle Offentlige mapper",
>kopiere/importere kontaktpersonerne derover og give rettigheder til alle????

Jeg har siddet og grublet lidt over dit svar, og umiddelbart virker
det meget logisk for mig, da det kontaktperson-kartotek jeg vil dele
ligger under Private Mapper...

Men hvordan får jeg de offentlige mapper frem? Jeg kan slet ikke finde
dem... Jeg har lagt et forkølet jpg-billede op, så man kan se hvordan
Outlook'en ude på mailserveren ser ud: http://www.jhm.dk/outlook.jpg

Fra : Torben Arbjørn

Dato : 16-02-01 22:57

hej Hans
Det er en god ide Berit nævner.
Dit "klip" mangler adgang til offentlige mapper på exchangeserveren, så det
skal lige på plads før du kan importere fra din kontaktpersonmappe.

Hilsen Torben

Fra : Berit Hartvit

Dato : 17-02-01 11:24

Hej Hans igen-igen

Når jeg ser på din Outlook kan jeg se at det kun er privte mapper du kan se,
så det slår mig lige pludselig: har du overhovedet en exchange-server???

mvh
Speednissen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-02-01 08:43

On Sat, 17 Feb 2001 10:23:41 GMT, "Berit Hartvit"
<berithartvit@hotmail.com> wrote:

>Hej Hans igen-igen

Hej Berit (ups..)

>Når jeg ser på din Outlook kan jeg se at det kun er privte mapper du kan se,
>så det slår mig lige pludselig: har du overhovedet en exchange-server???

Nej, det har jeg ikke. Dette skulle heller ikke være nødvendig for at
dele mapper i Outlook 2000.

Fra : Berit Hartvit

Dato : 19-02-01 19:52

Ok Hans

Da jeg normalt kun har arbejdet med Outlook sammen med Exchange-servere var
jeg ikke helt klar over hvad du mente, men nu har jeg støvet lidt rundt. Det
eneste jeg umiddelbart kan anbefale er at:

Se på egenskaberne for den delte mappe - fanebladet deling, er der noget der
som ikke ser ud som det skal? - se på fanebladet tilladelser. har alle de
nødvendige tilladelser - der er vel krydset af i "privat" i alle
kontaktpersoner???

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-02-01 13:17

On Mon, 19 Feb 2001 18:51:30 GMT, "Berit Hartvit"
> [...]

>som ikke ser ud som det skal? - se på fanebladet tilladelser. har alle de
>nødvendige tilladelser - der er vel krydset af i "privat" i alle

Weee!! Jeg tror sq jeg har fået det til at virke nu.
Jeg "opgraderede" alle abonnenter til redaktører, og så er der deling.
Sådan!

Hans Pedersen
ICQ: 9178476