copyright
Fra : sonny

Dato : 30-05-02 09:37

hvordan laver man copyright på en side sådan at man ikke kan læse
kilden??? når at man trykker på højre musse tast

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-05-02 09:45

http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm
http://www.google.com/search?q=disable+right+click+script

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 30-05-02 10:22

"sonny" <syreballon@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan laver man copyright på en side sådan at man ikke kan læse
> kilden??? når at man trykker på højre musse tast

Andre har givet dig links til hvordan, men spørgsmålet er måske snarer,
hvorfor?

Man kan alligevel få vist din kildekode ved at gå i menuen "Vis" og vælge
"Kilde"...

Lars B

Fra : sonny

Dato : 30-05-02 10:45

> Man kan alligevel få vist din kildekode ved at gå i menuen "Vis" og
vælge
> "Kilde"...

men hvad kan jeg så gøre for at det ikke skal kunne lade sig gøre??? da at
det er rimelig vigtigt for der er en bestemt linie folk ikke må få fat i

sonny
www.sonnyhk.tk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-02 10:55

On Thu, 30 May 2002 09:45:22 +0000 (UTC), sonny <syreballon@ofir.dk>
wrote:

>men hvad kan jeg så gøre for at det ikke skal kunne lade sig gøre??? da at
>det er rimelig vigtigt for der er en bestemt linie folk ikke må få fat i

Det kan du ikke. Det svarer til at du vil lade folk læse en bog, uden
at måtte se de enkelte bogstaver.

Hvorfor er det så vigtigt, at der er en linje, der indeholder noget,
man ikke må se? Hvad er det overordnede problem, du i første omgang
vil have løst?

Hvis det er et kodeord eller lignende, så lader det til at din
indgangsvinkel er forkert til problemet (altså at give brugeren
kodeord og script til at tjekke kodeord).

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 30-05-02 11:44

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du ikke. Det svarer til at du vil lade folk læse en bog, uden
> at måtte se de enkelte bogstaver.

Det kan man vel til en hvis grad godt, ved at lave det som f.eks. ASP? Så er
det vel kun outputtet man får at se?

> --
> - Peter Brodersen

Lars B

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-02 14:18

On Thu, 30 May 2002 12:44:10 +0200, "Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk>
wrote:

>Det kan man vel til en hvis grad godt, ved at lave det som f.eks. ASP? Så er
>det vel kun outputtet man får at se?

Ja, men sonny ønsker tilsyneladende netop at skjule noget, der kommer
med som output til brugeren.

Han har ikke nævnt hvilket problem, han ønsker at løse, men hvis det
fx blot er et kodeord, bør det selvfølgelig løses med ens
favorit-serverside-teknologi.

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 14:53

Thu, 30 May 2002 15:17:52 +0200, skrev Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk>:

>Ja, men sonny ønsker tilsyneladende netop at skjule noget, der kommer
>med som output til brugeren.

Lige i øjeblikket, har han nu ingen problemer med at skjule
kildekoden.

Friserverplads har været nede siden engang i nat og er det
stadig.

Og det er den jævnligt.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 30-05-02 17:43

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Lige i øjeblikket, har han nu ingen problemer med at skjule
> kildekoden.
>
> Friserverplads har været nede siden engang i nat og er det
> stadig.

Kære Knud.

Du har altid de bedste kommentarer

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-05-02 10:55

In article <ad4sbi$2sk$1@sunsite.dk>, sonny <syreballon@ofir.dk> wrote:

> men hvad kan jeg så gøre for at det ikke skal kunne lade sig gøre??? da at
> det er rimelig vigtigt for der er en bestemt linie folk ikke må få fat i

Jeg vil foreslå dig at fjerne den linie fra din kode, hvis det er så
farligt at andre får fat i den. Paradoksalt nok har folk der gerne vil
skjule deres kode sjældent noget der er værd at "stjæle".

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Torsten Kammeyer

Dato : 04-06-02 20:13

Hej sonny

sonny wrote:

> hvordan laver man copyright på en side sådan at man ikke kan læse
> kilden??? når at man trykker på højre musse tast

Det har du ingen mulighed for overhovedet. Alt hvad der kommer til en
browser caches og alle kan blot kikke i deres cache for at se hvad du
har liggende -> åbne det i en almindelig teksteditor.

Mvh.
Torsten

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 05-06-02 14:32

sonny wrote:
> hvordan laver man copyright på en side sådan at man ikke kan læse
> kilden??? når at man trykker på højre musse tast

Det er enkelt - i de fleste editors virker flg tastegenveje

Ctrl+A - Shift+Delete - Ctrl+S

Upload straks derefter din fil til server og der er INGEN der kan se din
kildekode - hverken ved at kigge i cachen eller nogen andre steder!

(hint hint - hvis brugerens browser skal læse koden så kan brugeren også
gøre det - jeg har endda hørt om folk som med re-engineering henter
flash-kode ud...)

mvh

Jesper B.

--
Husk at skrive hvor grejet er - jeg har skrevet postnummer i fra-felt.
Luk for de varme varer - giv og forlang kvittering!