/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Tele2 ADSL - erfaringer
Fra : Kasper Hyllested


Dato : 30-05-02 08:20

Jeg har nu fået leveret min ADSL-forbindelse fra Tele2, og mit umiddelbare
indtryk er, at den både er stabil og hurtig.

I testperioden har jeg 512/128, og jeg frygter, at det bliver vanedannende
med så høj hastighed, og dermed svært at gå ned til 256/128 om et par
måneder

Løsningen benytter sig af TDC's teknologi, og kan leveres til 85 pct. af
landet. Se evt. mere på www.get2net.dk - og skriv gerne, hvis du har
spørgsmål eller ønsker, at jeg skal foretage bestemte tests.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk


 
 
TBC (30-05-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 30-05-02 13:00

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b042f6cec0073fb6b042f6cec.42f6d8c@net.dialog.dk...

> og skriv gerne, hvis du har
> spørgsmål eller ønsker, at jeg skal foretage bestemte tests.

Det er umiddelbart svært at finde oplysninger om priser og
hastighedskonfigurationer på deres hjemmeside.

Tilbydes der 512/512, og evt. til hvilken pris ?
Er der måske ligefrem noget så lækkert som frie konfigurationsmuligheder, og
er upload i så fald genrelt billigere end download ?

en tracert til 212.54.64.178 og www.boomtown.net ?

på forhånd tak

TBC





Kasper Hyllested (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Hyllested


Dato : 30-05-02 13:38

-sutmin@2night.dk writes:
>Tilbydes der 512/512, og evt. til hvilken pris ?
>Er der måske ligefrem noget så lækkert som frie konfigurationsmuligheder,
>og
>er upload i så fald genrelt billigere end download ?

Jeg har tidligere her i gruppen skrevet nogle af de ting, som de har
opgivet til mig og andre test-brugere:

Priser pr. 1. august 2002:
--------------------------

ADSL-oprettelse 470,-
Installation m. teknikerbesøg 700,-
ADSL inkl. tlf. abb. og 256/128, pr. mnd. 449,-
do. 512/128, pr. mnd. 539,-
do. 1024/256, pr. mnd. 639,-
do. 2048/512, pr. mnd. 934,-
ISDN2 abb. (tillæg til ADSL-abb.), pr. mnd. 25,-

I testperioden, dvs. frem til 1/8, er oprettelse gratis ligesom
installation m. teknikerbesøg. Man får en 512/128-forbindelse inkl.
telefonabb. (normalpris: 109,-/mnd.) for 400,-/mnd. ISDN2 koster 25,-
ekstra/mnd.

Man kan kun deltage i testen, hvis man har et Tele2 Telefon Abbonnement
eller ISDN2-abb. Efter 1. aug. kan man naturligvis få produktet ved
samtidig at ændre sit tlf. abb. til Tele2.

Af specifikationer står der:
* fast forbindelse
* fast pris - uanset forbrug
* dynamisk IP - senere mulighed for at købe fast IP
* Leje af Siemens ADSL-modem (pt. ikke router)
* get2net-internetabb. inkl. 5-emails, hjemmeside (20 MB) osv.

Jeg laver tracert's når jeg kommer hjem til min maskine i aften eller i
morgen. Håber, det er okay.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk


TBC (30-05-2002)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 30-05-02 18:01

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b042fca5f0073fb6b042f6cec.42fcb05@net.dialog.dk...

> Håber, det er okay.

Naturligvis, tak for svaret.

TBC



Bjarke Hansen (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 30-05-02 18:54

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message

> * fast forbindelse
> * fast pris - uanset forbrug
> * dynamisk IP - senere mulighed for at købe fast IP
> * Leje af Siemens ADSL-modem (pt. ikke router)
> * get2net-internetabb. inkl. 5-emails, hjemmeside (20 MB) osv.

Altså baseret på TDC BB|adsl? hvor du for tildelt en antal IP adresser?
Eller har du kun een dynamisk?

Hvis det kun leveres med een dynamisk. Skal de fleste jo ud og købe en
router.



Kasper Hyllested (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Hyllested


Dato : 30-05-02 22:57

bjarke_hansen@*remove*spamfilter.dk writes:
>Eller har du kun een dynamisk?

Yep - ihvertfald AFAIK.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested


SteenStilling (30-05-2002)
Kommentar
Fra : SteenStilling


Dato : 30-05-02 23:28

"Kasper Hyllested" skrev d. 30-05-02 08:20 dette indlæg :
> Jeg har nu fået leveret min ADSL-forbindelse fra Tele2, og mit
umiddelbare
> indtryk er, at den både er stabil og hurtig.
Mig bekendt har de ikke frigivet deres adsl forbindelse endnu..
Hvis du har fådet leveret en permanent forbindelse, uden os andre
tilmeldete har fådet noget afhvide om GET2NET er gådet i luften med adsl
er du "Knaldhammerne" dygtig..( Jeg ER Tele2, kunde.: og jeg HAR
tilmældt mig deres adsl forespørgelse.
> I testperioden har jeg 512/128, og jeg frygter, at det bliver
vanedannende
> med så høj hastighed, og dermed svært at gå ned til 256/128 om et par
> måneder
Er du sikker på du ikke stadig er i "testmode"??
> Løsningen benytter sig af TDC's teknologi, og kan leveres til 85 pct.
af
> landet. Se evt. mere på www.get2net.dk - og skriv gerne, hvis du har
> spørgsmål eller ønsker, at jeg skal foretage bestemte tests.
>
> Mange hilsner,
>
> Kasper Hyllested
> hyllested@net.dialog.dk
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Kasper Hyllested (31-05-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Hyllested


Dato : 31-05-02 09:44

SteenStilling.news@kandu.dk writes:
>Er du sikker på du ikke stadig er i "testmode"??

Jo, som jeg skrev, så er jeg med i en test, som varer frem til de går på
markedet i august. I testperioden har man 512/128 forbindelse til prisen
for en 256/128-forbindelse.

Jeg har ikke gjort noget særligt for at blive tester - blot skrevet min
e-mail-adresse og krydset af ved, at jeg gerne ville høre mere, når de var
ved at gå i gang med ADSL.

Deres ADSL-support er meget flinke - prøv evt. at ringe til dem, hvis du
har spørgsmål.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk


Bjarke Hansen (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-06-02 20:10

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b0430655b0073fb6b042f6cec.43065fd@net.dialog.dk...
> SteenStilling.news@kandu.dk writes:

> Jo, som jeg skrev, så er jeg med i en test, som varer frem til de går på
> markedet i august. I testperioden har man 512/128 forbindelse til prisen
> for en 256/128-forbindelse.

Hvad så når testen er forbi. Forsætter i så til prisen for en 256. Eller
stiger prisen?

Jeg synes jeg er lidt overrasket over ping fra din forbindelse...

Jeg har sådan ca. 18 ms fra min netexpress 1024/256

Du er på ca. 12 ms. på en 512/128

Jeg har dog set en Tiscali med USB modem på 8 ms



Dennis Jakobsen (04-06-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Jakobsen


Dato : 04-06-02 11:54

Bjarke Hansen wrote:
> "Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
> news:fc.0073fb6b0430655b0073fb6b042f6cec.43065fd@net.dialog.dk...
>
>>SteenStilling.news@kandu.dk writes:
>
>
>>Jo, som jeg skrev, så er jeg med i en test, som varer frem til de går på
>>markedet i august. I testperioden har man 512/128 forbindelse til prisen
>>for en 256/128-forbindelse.
>
>
> Hvad så når testen er forbi. Forsætter i så til prisen for en 256. Eller
> stiger prisen?
>
> Jeg synes jeg er lidt overrasket over ping fra din forbindelse...
>
> Jeg har sådan ca. 18 ms fra min netexpress 1024/256
>
> Du er på ca. 12 ms. på en 512/128
>
> Jeg har dog set en Tiscali med USB modem på 8 ms


det tager ikke længere tid at falde til bunden af en bredere brønd.


Martin Højriis Krist~ (04-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 04-06-02 12:01

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse
news:adi69b$5vh$1@phys-news1.kolumbus.fi...
> det tager ikke længere tid at falde til bunden af en bredere brønd.

Nej, relevans?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Kasper Hyllested (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Hyllested


Dato : 01-06-02 12:07

-sutmin@2night.dk writes:
>en tracert til 212.54.64.178 og www.boomtown.net ?

Tracing route to gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]
over a maximum of 30 hops:

1 12 ms 12 ms 12 ms 129.142.192.1
2 12 ms 12 ms 12 ms fe3-1.val1-core.bb.uni2.net
[130.227.255.133]
3 12 ms 12 ms 12 ms srp0-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[130.227.247.87]
4 13 ms 14 ms 13 ms wol-gw.dix.dk [192.38.7.53]
5 13 ms 13 ms 14 ms ATM5-1-0-3.cr0.pbv.worldonline.dk
[212.54.86.17]
6 14 ms 15 ms 15 ms gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]

Trace complete.

**********************************

Tracing route to www.boomtown.net [194.192.82.30]
over a maximum of 30 hops:

1 12 ms 12 ms 11 ms 129.142.192.1
2 12 ms 13 ms 12 ms fe3-1.val1-core.bb.uni2.net
[130.227.255.133]
3 13 ms 13 ms 12 ms srp12-0-0.val6-core.bb.uni2.net
[130.227.247.86]
4 12 ms 12 ms 13 ms pos0-3.155M.bynxg1.ip.tele.dk
[195.41.41.193]
5 21 ms 19 ms 19 ms pos1-0.622M.oebrnxg1.ip.tele.dk
[195.249.12.133]
6 16 ms 16 ms 16 ms pos0-0.622M.oebrnxg2.ip.tele.dk
[195.249.12.130]
7 * * 16 ms cpe.ge3-0.oebrnxg2.customer.tele.dk
[195.249.48.122]
8 17 ms 17 ms 18 ms opasia.dk [194.192.82.30]

Trace complete.


Mange hilsner,

Kasper Hyllested


Bjarke Hansen (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-06-02 20:01

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b04310da90073fb6b042f6cec.4310dc6@net.dialog.dk...
> -sutmin@2night.dk writes:

> Tracing route to gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]
> over a maximum of 30 hops:
>
> 1 12 ms 12 ms 12 ms 129.142.192.1
> 2 12 ms 12 ms 12 ms fe3-1.val1-core.bb.uni2.net
> [130.227.255.133]
> 3 12 ms 12 ms 12 ms srp0-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
> [130.227.247.87]
> 4 13 ms 14 ms 13 ms wol-gw.dix.dk [192.38.7.53]
> 5 13 ms 13 ms 14 ms ATM5-1-0-3.cr0.pbv.worldonline.dk
> [212.54.86.17]
> 6 14 ms 15 ms 15 ms gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]

Lækkert, det går igennem UNI 2´s netværk....



Henrik Aarfeldt (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 01-06-02 22:41

"Bjarke Hansen" wrote
> >
> > Tracing route to gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]
> > over a maximum of 30 hops:
> >
> > 1 12 ms 12 ms 12 ms 129.142.192.1
> > 2 12 ms 12 ms 12 ms fe3-1.val1-core.bb.uni2.net
>
> Lækkert, det går igennem UNI 2´s netværk....

Ja, er det ikke underligt....
[UNI2 er Internetdivisionen i Tele2 A/S]

--
Mvh Henrik.



Andreas Plesner Jaco~ (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 01-06-02 23:01

In article <3cf93f68$0$58775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:
>> >
>> Lækkert, det går igennem UNI 2´s netværk....
>
> Ja, er det ikke underligt....
> [UNI2 er Internetdivisionen i Tele2 A/S]

Det er mig bekendt ikke helt korrekt. UNI2 er (sammen med Get2net) et
mærke som Tele2 markedsfører deres data-produkter under.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If God is One, what is bad?
|    -- Charles Manson

Henrik Aarfeldt (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 01-06-02 23:10


"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
news:slrnafih1v.9t0.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> In article <3cf93f68$0$58775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik
Aarfeldt wrote:
> >> >
> >> Lækkert, det går igennem UNI 2´s netværk....
> >
> > Ja, er det ikke underligt....
> > [UNI2 er Internetdivisionen i Tele2 A/S]
>
> Det er mig bekendt ikke helt korrekt.

Hvis det ikke er korrekt, så bør de korrigere deres egen web-site:
http://www.uni2.dk/uni2/vis_artikel.php3?id=87&kategori=87

--
Mvh Henrik.
[og hvornår ankommer Joachim's og min t-shirt ;-]





Bjarke Hansen (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-06-02 23:59

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3cf93f68$0$58775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ja, er det ikke underligt....
> [UNI2 er Internetdivisionen i Tele2 A/S]

Jaja, noget i den retning JA:.. Men da deres ADSL er baseret på TDC BB.
Kunne det da godt være at traffikken gik igennem TDC også.



Jesper Skriver (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 02-06-02 18:27

On Sun, 2 Jun 2002 00:59:06 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> news:3cf93f68$0$58775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>> Ja, er det ikke underligt....
>> [UNI2 er Internetdivisionen i Tele2 A/S]
>
> Jaja, noget i den retning JA:.. Men da deres ADSL er baseret på TDC BB.
> Kunne det da godt være at traffikken gik igennem TDC også.

Det gør den også, men på L1 og L2, som du ikke kan se i en traceroute
....

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Bjarke Hansen (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 02-06-02 22:15

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrnafklbd.1c31.harvest@freesbee.wheel.dk...

> Det gør den også, men på L1 og L2, som du ikke kan se i en traceroute

Okay i henhold til OSI modellen?

men hvordan kan det være at ping til forbindelsen er lavere. Hvis den går
igemmen TDC´s net?



Jesper Skriver (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 02-06-02 22:51

On Sun, 2 Jun 2002 23:15:15 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> news:slrnafklbd.1c31.harvest@freesbee.wheel.dk...
>
>> Det gør den også, men på L1 og L2, som du ikke kan se i en traceroute
>
> Okay i henhold til OSI modellen?
>
> men hvordan kan det være at ping til forbindelsen er lavere. Hvis den går
> igemmen TDC´s net?

At du ikke ved hvad det er du sammenligner, den ene kan være en meget
tæt på BBRAS'en, den anden kan være langt fra, den anden kan også sidde
på en DSLAM med IMA linier, som giver et større delay.

Ergo du kan ikke sige at en Tele2 ADSL har et større eller lavere
delay end en TDC ADSL.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Bjarke Hansen (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-06-02 20:08

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b04310da90073fb6b042f6cec.4310dc6@net.dialog.dk...

Sig mig, du har endnu ikke postet fra din ADSL IP hos get2net... Hvad er den
IP, så man kan pinge og trace en smugle?

> Tracing route to gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]
> over a maximum of 30 hops:

Tracing route to gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 19 ms 19 ms 18 ms ge-0-2-0-3.1000M.albnxu1.ip.tele.dk
[195.249.1.61]
3 18 ms 19 ms 19 ms so-0-0-0.2488M.boanxu1.ip.tele.dk
[195.249.1.245]
4 18 ms 19 ms 19 ms ge0-0-0.1000M.boanxt2.ip.tele.dk
[195.249.15.71]
5 21 ms 18 ms 18 ms
peer.atm4-1-0-100.155M.0x3ef291ca.boanxt2.peer.tele.dk [62.242.145.202]
6 18 ms 19 ms 19 ms gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]

Trace complete.

> Tracing route to www.boomtown.net [194.192.82.30]
> over a maximum of 30 hops:

Tracing route to opasia.dk [194.192.82.30]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 27 ms 19 ms 17 ms ge5-0-3.1000M.albnxg1.ip.tele.dk
[195.249.1.62]
3 19 ms 19 ms 18 ms pos5-0.2488M.boanxg2.ip.tele.dk
[195.249.2.38]
4 19 ms 18 ms 18 ms pos1-0.622M.oebrnxg2.ip.tele.dk
[195.249.12.137]
5 * * * Request timed out.
6 19 ms 18 ms 19 ms opasia.dk [194.192.82.30]

Trace complete.


> Mange hilsner,
>
> Kasper Hyllested
>



Kasper Hyllested (01-06-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Hyllested


Dato : 01-06-02 22:07

bjarke_hansen@*remove*spamfilter.dk writes:
>Hvad så når testen er forbi. Forsætter i så til prisen for en 256. Eller
>stiger prisen?

Når testen er forbi, så er det knap så attraktivt, som det er nu -
naturligvis.

Man bestemmer selv, om man vil beholde 512/128-kombinationen, eller vælge
en af de andre mulige. Kombinationerne og priserne er som følger:

ADSL inkl. tlf. abb. og 256/128, pr. mnd. 449,-
do. 512/128, pr. mnd. 539,-
do. 1024/256, pr. mnd. 639,-
do. 2048/512, pr. mnd. 934,-

ISDN2 abb. (tillæg til ADSL-abb.), pr. mnd. 25,-

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk


JH (02-06-2002)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 02-06-02 08:59

Kasper Hyllested wrote:
> ADSL inkl. tlf. abb. og 256/128, pr. mnd. 449,-
> do. 512/128, pr. mnd. 539,-
> do. 1024/256, pr. mnd. 639,-
> do. 2048/512, pr. mnd. 934,-
>

Hmmm - det er ikke meget forskel på
priserne udbyderne imellem mere.
Så det må jo være service og stabilitet,
konkurreres på nu.

JH




Allan Joergensen (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 02-06-02 20:48

JH <jyhj@eurosport.com> wrote:

>> do. 1024/256, pr. mnd. 639,-
>> do. 2048/512, pr. mnd. 934,-
> Hmmm - det er ikke meget forskel på
> priserne udbyderne imellem mere.
> Så det må jo være service og stabilitet,
> konkurreres på nu.

Man sparer da 1200 kroner i kvartalet på en Telia ADSL i forhold til
ovenstående.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Borg ship has broken pursuit." Barnaby

Ivar Madsen (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 03-06-02 18:42

On 02 Jun 2002 19:47:56 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

>>> do. 1024/256, pr. mnd. 639,-
>>> do. 2048/512, pr. mnd. 934,-
>Man sparer da 1200 kroner i kvartalet på en Telia ADSL i forhold til
>ovenstående.


Hvis man træker hvor mange data, til den dyreste pris Telia har, eller
den billigeste?
BTW så er det jo også synd at Telia har gjort sig fortjent til det
dårlige ry mht. kundeservice, styr på fraktura m.m. som Telia DK
har,,,

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Allan Joergensen (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 03-06-02 19:06

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>>>> do. 1024/256, pr. mnd. 639,-
>>>> do. 2048/512, pr. mnd. 934,-
>>Man sparer da 1200 kroner i kvartalet på en Telia ADSL i forhold til
>>ovenstående.
> Hvis man træker hvor mange data, til den dyreste pris Telia har, eller
> den billigeste?
> BTW så er det jo også synd at Telia har gjort sig fortjent til det
> dårlige ry mht. kundeservice, styr på fraktura m.m. som Telia DK
> har,,,

Det maksimale i forhold til en Tele2 2Mbit.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"You're deaf?! Oh god! I thought you were hearing!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste