Styring af to PC'ere over netværk med en s~
Fra : Peter Clausen

Dato : 30-05-02 03:58

Hejsa

Jeg har tænkt mig at sætte en 700 Mhz Duron op på en router, og der efter op
på et netværk. Hvor jeg også har min 2100 XP, som server. Men nu ligger det
sådan sammen at jeg kun har en skærm til to pc'ere. Er det muligt at kan
styre begge pc'ere over netværket, med kun en skærm.

På forhånd tak

Peter Clausen
pclausen@mail.dk

Fra : Christian Vad Peders~

Dato : 30-05-02 06:22
Fra : Kim Jensen

Dato : 30-05-02 09:44

> VNC
> Lille
> Gratis

Sandt.

> Bedst

Performancemæssigt er VNC ikke bedst. Overgåes KLART af fx Timbuktu.

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 30-05-02 10:12

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse
> Performancemæssigt er VNC ikke bedst. Overgåes KLART af fx Timbuktu.

Eller Windows 2000 Server/XP's indbyggede Terminal Service.. Har flere gange
kigget over skulderen på en ven, når han fra sin bærbare har styret sin
stationære, som igen har styret en server på hans arbejde... Altså køre TS
gennem TS i flere niveauer :)

Kim

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-05-02 12:04

> [...]
> stationære, som igen har styret en server på hans arbejde... Altså køre TS

Jep. Men TS og Timbuktu løser jo ikke helt samme opgave. Med TS får du et
separat login på en boks, mens du med Timbuktu og VNC kan monitorere en
bruger, der allerede ER logget på boksen. Med XP's TS kan man vist nok også
monitorere brugere.

Correct me if I'm wrong....

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper KA

Dato : 31-05-02 00:06

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message
> [...]
> separat login på en boks, mens du med Timbuktu og VNC kan monitorere en
> bruger, der allerede ER logget på boksen. Med XP's TS kan man vist nok

Du har ret .. men det er flintrende ligegyldigt eftersom
den efterspurgte løsning skal bruges til at kontrolere en
maskine der ikke er tilsluttet noget skærm til .. og der
dermed ikke er brug for at overvåge en anden bruger.

Regards

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 31-05-02 18:33

Kim Jensen wrote:
> separat login på en boks, mens du med Timbuktu og VNC kan monitorere en
> bruger, der allerede ER logget på boksen. Med XP's TS kan man vist nok også

VNC kan endvidere konfigureres til at overtage én applikation, fx notepad.

Fra : Steen Suder

Dato : 30-05-02 12:29

On Thu, 30 May 2002 11:12:16 +0200, Kim Søvsø Pedersen wrote:

> [...]
> styret sin stationære, som igen har styret en server på hans arbejde...
> Altså køre TS gennem TS i flere niveauer :)

<lidt for sjov>

Som 99% Linuxbruger smerter det mig at måtte bekræfte ovenstående:
TS kører godt og kan anbefales!

</lidt for sjov>

--
Steen

Fra : Kent Friis

Dato : 08-06-02 21:29

Den Thu, 30 May 2002 13:29:25 +0200 skrev Steen Suder:

>Som 99% Linuxbruger smerter det mig at måtte bekræfte ovenstående:
>TS kører godt og kan anbefales!

Og med rdesktop (http://www.rdesktop.org) kan det også bruges til noget
seriøst.

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Christian Vad Peders~

Dato : 30-05-02 17:40

> Performancemæssigt er VNC ikke bedst. Overgåes KLART af fx Timbuktu.

Mente bare i forhold til prisen.

Fra : Jesper KA

Dato : 31-05-02 00:08

"Peter Clausen" <pclausen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> sådan sammen at jeg kun har en skærm til to pc'ere. Er det muligt at kan
> styre begge pc'ere over netværket, med kun en skærm.

Skulle du køre WinXP på dine maskiner så undersøg
Remote Desktop funktionen .. den er 100% stabil
og lettere genial .. specielt over intranet.

Regards

Fra : Funnyboy

Dato : 31-05-02 23:17

On Fri, 31 May 2002 01:07:49 +0200, "Jesper KA" <news@arning.dk>
wrote:

> [...]
>>

>Skulle du køre WinXP på dine maskiner så undersøg
>Remote Desktop funktionen .. den er 100% stabil
>og lettere genial .. specielt over intranet.

Du kunne jo også hente programmet der hedder Remote Administrator.
Mener også den kan bruges til WinXP. Det kan hentes i en prøvevesion
www.radmin.com og det fylder ikke så meget. Tror nok det er ca 2MB.
Det smarte ved det er at du bare logger på og så kan du styre serveren
fra din egen computer uden nogen problemer. Der er også en del af
programmet der er beregnet til at flytte filer med. Det er nemt og
hurtig.

Funnyboy