Xvnc + inetd = "gråt"-vindue,
Fra : Michael Eriksen

Dato : 29-05-02 21:00

Jeg er i et windows miljø, men bruger linuxservere til web og samba. En
rigtigt god win/linux integration er at køre vncviewer fra windows op mod
linux over inetd og det fungerer fint på min gamle RH 7.0 server med KDE.

Men jeg kan slet ikke lide KDE! Vælger som regel Blackbox (med 8 bit
"minimal" farvetema under xdm-login. Så på min nye RH 7.3 server valgte
jeg KDE (og Gnome, gys!) fra.

Og her var jeg nok lidt vel ambitiøs... Nu får jeg nemlig bare et tomt
"gråt" X-vindue fra vncviewer'en. Jvf.
"http://www.dei.isep.ipp.pt/~andre/extern/ixvnc.htm" betyder det at xdm
ikke fungerer korrekt.

Min Xaccess i /etc/X11/xdm har:
* #any host can get a login window

....og:

* CHOOSER BROADCAST #any indirect host can get a chooser

Resten er default.

Min /etc/Xinetd.conf har:
service vnc800x600
{
socket_type = stream
protocol = tcp
wait = no
user = nobody
port = 5955
server = /usr/bin/Xvnc
server_args = -inetd -query localhost -once -cc 3 -geometry 800x600 -
depth 8
}

Potnummeret 5955 er historisk betinget. Jeg har hugget dette fra min
velfungerende RH 7.0 server, men... øv.

Nogen ideer?

mvh

Michael

(e-mail adressen er falsk pga. spam. Svar i gruppen, tak)

Fra : Kent Friis

Dato : 29-05-02 21:07

Den Wed, 29 May 2002 19:59:54 GMT skrev Michael Eriksen:
> [...]
>* #any host can get a login window
>
>...og:
>
>* CHOOSER BROADCAST #any indirect host can get a chooser

Det eneste du ikke har checket, er i xdm-config:

!DisplayManager.requestPort: 0

Hvis den ikke starter med en ! så kan du ikke connecte til den. (Hvis
linien altså findes - hvis ikke, så kan det ikke være den).

Mvh
Kent
--
NT er brugervenligt - det er bare brugerne der ikke kan finde ud af det
- en NT-administrator

Fra : Michael Eriksen

Dato : 29-05-02 21:32

Tak! Det gjorde det!

Tør jeg bede om eet råd mere? Hvordan får jeg X til at bruge Blackbox som
default WM (er installeret).

Og ang. din signature:
>NT er brugervenligt - det er bare brugerne der ikke kan finde ud af det
>- en NT-administrator

Jeg er 110% enig! DET er hårdt arbejde...

Fra : Kent Friis

Dato : 29-05-02 21:55

Den Wed, 29 May 2002 20:32:02 GMT skrev Michael Eriksen:
>Tak! Det gjorde det!
>
>Tør jeg bede om eet råd mere? Hvordan får jeg X til at bruge Blackbox som
>default WM (er installeret).

Prøv at smide:

exec blackbox

i din .xsession (husk chmod 755)

>Og ang. din signature:
>
>Jeg er 110% enig! DET er hårdt arbejde...

Jeg tror du misforstår den. Vores NT-mand påstod at NT er brugervenligt,
og det bare var brugerne der ikke kunne finde ud af det. Det er da en
selvmodsigelse så det gør noget.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Fra : Michael Eriksen

Dato : 29-05-02 22:31

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote in news:ad3f7a$bdv$1@sunsite.dk:

> Jeg tror du misforstår den. Vores NT-mand påstod at NT er
> brugervenligt, og det bare var brugerne der ikke kunne finde ud af det.
> Det er da en selvmodsigelse så det gør noget.

NIX, jeg var bare FOR sarkastisk Jeg kæmper næste hver dag med win9x-
brugere der tror de ved noget om... noget. Suk - "kabinettet" er
"hardddisken" og et share "ude i byen" er voodoo Det hjælper heller
ikke at NTFS er møj-ustabilt og ødelægger NTFS-disksystemet på min
terminal-server (NT4-TS)).

Det var vist mere en kommentar end et spg.

mvh

Michael