sendmail
Fra : Mickey

Dato : 09-02-01 00:10

nogen der kender en god vejledning om opsætning af sendmail ?
- man sendmail kender jeg, andre ? (gerne noget med noget om
virtualdomains)

--
Mickey

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-02-01 16:44

Har du prøvet http://www.sendmail.org/?

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Mickey

Dato : 09-02-01 17:39

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet http://www.sendmail.org/?

ja, men jeg kunne altså ikke finde noget om hvorfor min sendmail
melder en fejl tilbage på to af tre domæner der peger på min server...
- den siger "local configuration error", "mail loops back to me"

ang. virtualhosting prøver jeg mig lidt frem efter deres vejledning.

--
Mickey

Fra : Mickey

Dato : 09-02-01 17:43

"Mickey" <news001@susie.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
server...
> - den siger "local configuration error", "mail loops back to me"

fandt det - men fattede det ikke...

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-02-01 18:26

On Fri, 9 Feb 2001 17:43:02 +0100, Mickey wrote:

> fandt det - men fattede det ikke...

Velkommen til sendmail!

Tillad mig at anbefale http://www.postfix.org/

Stig

Fra : Dennis Friis

Dato : 09-02-01 20:01

"Mickey" <news001@susie.dyndns.dk> wrote in message
> [...]
> melder en fejl tilbage på to af tre domæner der peger på min server...
> - den siger "local configuration error", "mail loops back to me"

Du skal have alias for domænerne i sendmail.cf eller i sendmail.cw..

her er et eksempel der bruger sendmail.cw
--- begin file /etc/sendmail.cw ---
# sendmail.cw - include all aliases for your machine here.
domæne1.dk
mail.domæne1.dk
domæne6.dk
--- end file ---

eller en linie i sendmail.cf

Cwlocalhost domæne1.dk mail.domæne1.dk domæne6.dk

Det klarer "mail loops back to me" problemet..

Jeg anbefaler forresten postfix eller qmail i stedet for sendmail.

Dennis

--
// peavey
// http://irc.linux.dk - #Linux.dk on Undernet.