MSSQL: Deployment
Fra : Anders Truels Nielse~

Dato : 29-05-02 07:30

Hej

Jeg har udviklet et site på min egen server som nu skal flyttes til en
udbyder (Adactive).

Jeg har en masse tabeller og stored procedures og en enkelt user defined
function blev det også til.

Hvordan flytter man normalt en database? Ved at lave en backup?

Anders

Fra : Improve.dk

Dato : 29-05-02 08:45

> [...]
> function blev det også til.
>
> Hvordan flytter man normalt en database? Ved at lave en backup?

Hvis du har Enterprise Manager kan du højreklikke på databasen -> Alle
opgaver -> Eksport. Her kan du så eksportere hele tabellen med både sp's,
views og tabeller til f.eks en anden MsSQL server, eller til en masse andre
filformater.

/Mark

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-05-02 09:20

"Improve.dk" <mark@tv.dk> skrev:

> [...]
> tabellen med både sp's, views og tabeller til f.eks en anden
> MsSQL server, eller til en masse andre filformater.

SVJV virker det kun hvis der er adgang til begge servere fra
Enterprice Manager.

Man kan sagtens flytte vha. backup - dog er jeg ikke 100 % sikker
på at brugerlogins mv. flytter med automatisk. Husk blot at
kontrollere og evt. ændre filplaceringerne når der vælges restore
på den nye server.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-05-02 10:48

Anders Truels Nielsen wrote:
> Jeg har en masse tabeller og stored procedures og en enkelt user
> defined function blev det også til.
> Hvordan flytter man normalt en database? Ved at lave en backup?

Normalt (i min verden bruger vi DTS til at flytte data+databaser, et
alternativ er at generere et SQL-Script.

Har du data i tabellerne du ønsker at få med og har du adgang til enterprise
manager?

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-05-02 19:21

"Anders Truels Nielsen" <anders@knights.dk> wrote in message
> [...]
> function blev det også til.
>
> Hvordan flytter man normalt en database? Ved at lave en backup?

Når jeg lægger løsninger ud til de forskellige kunder ligger der sql scripts
til oprettelse af alle objecter med i buildet
Og ja man kan fx bruge EntMan til at scripte objecterne, men det virker ret
sjældent, da rækkefølgen for oprettelse af tabeller og specielt foreign key
referencer er ret "tilfældig" for at sige det mildt
Deudover skal de fleste "hoved" tabeller kun oprettes ved en jomfruelig
database, ved evt senere ændringer får vi r.... på komedie hvis dropper
tabeller i produktions systemet :-/
Så de fleste scripts bliver lavet mere eller mindre manuelt fra starten af

Så sql scripts ligger på lige fod med al anden kildekode samlet i
projektmappen
Det gør det også ret nemt lige at drible et ældre projekt ind på sin
development box

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Flemming Froekjaer

Dato : 02-06-02 10:22

> [...]

> function blev det også til.
>
> Hvordan flytter man normalt en database? Ved at lave en backup?

Jeg plejer at detache databasen og saa kopiere database og log filerne
til den nye server.
her kan man saa attache dem igen. Husk at du skal bruge "with move" hvis
du aendre lokationen af filerne, og/eller fil navnet.

Det er langt den hurtigste metode, men jeg tror ikke du kan goere det
fra enterprise manageren. Jeg bruger normalt query analyseren.

\Flemming

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-06-02 19:26

"Flemming Froekjaer" <4696894m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er langt den hurtigste metode, men jeg tror ikke du kan goere det
> fra enterprise manageren. Jeg bruger normalt query analyseren.

Det kan godt gøres fra Enterprise Manager.

--
Jakob Andersen