kan man fjerne grå stiplet kant rundt om l~
Fra : Daniel Blum

Dato : 28-05-02 22:46

Jeg har konstrueret en expand-collapse menu, dels med javascript,
dels med CSS(i undermenuen). Jeg har fjernet den grå stiplede
kant omkring javascript delen med flg: onfocus="this.blur()", som
virker som det skal, men denne komando virker ikke på
undermenuen. Jeg har prøvet at indsætte: border: 0px solid,
o.lign, men intet hjælper. Kan den grå stiplede kant ikke fjernes
med CSS?

Med venlig hilsen

Daniel Blum
danielblum@blumnet.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 29-05-02 01:10

Daniel Blum wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kan den grå stiplede kant ikke fjernes med CSS?

Nej, men du kan jo prøve at gøre sådan her istedet:

Mvh
Jonas

Fra : Daniel Blum

Dato : 29-05-02 08:44

> Kan den grå stiplede kant ikke fjernes med CSS?
> Nej, men du kan jo prøve at gøre sådan her istedet:
> Mvh
> Jonas

Tak Jonas for det hurtige svar, men jeg kan stadig ikke få det
til at virke. Måske indsætter jeg det ikke det rigtige sted. Jeg
har lagt mit arbejde på flg. adr:
http://home1.stofanet.dk/danielblum/
Det er som sagt kun i undermenuen jeg ikke kan fjerne den
stiplede kant.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-05-02 08:51

"Daniel Blum" <danielblum@blumnet.dk> wrote in message

> [...]
> har lagt mit arbejde på flg. adr:
> http://home1.stofanet.dk/danielblum/
> Det er som sagt kun i undermenuen jeg ikke kan fjerne den

Jeg har nu ingen stipplet kant i din undemenu (den til venstre ik' ?).
Men det er på siden panel.htm, at Jonas' kode skal lægges ind, så bodytagget
på den side bliver:

vlink="#0000A0" alink="#0000A0" topmargin="0" leftmargin="0"
onclick="self.focus();">

Den her del af tagget:
text="#000000" link="#0000A0" vlink="#0000A0" alink="#0000A0"

er også defineret i din CSS. Det er noget rod at have den begge steder.
Fjern den i bodytagget, og nøjes med CSS.

/Per

Fra : danielblum

Dato : 29-05-02 09:29

Tak Per.
Jeg har fjernet det der var dobbelt. Du har ret, jeg kan heller ikke se den grå
kant i Win XP, men i Frontpage 2000 og med Win 98 dukker det op. Ved at ændre
som du anbefalede forsvandt det ikke ,men til gengæld virker mit CSS så ikke
(det aktive link vil så ikke blive hvidt). Når jeg indføjer
onclick="self.focus();" holder det op med at virke.

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 29-05-02 13:52

"danielblum" skrev ...

> Når jeg indføjer onclick="self.focus();" holder det op
> med at virke.

Prøv med følgende i <head></head> i stedet:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function fjernStipletKant()
{
for (a in document.links) document.links[a].onfocus =
document.links[a].blur;
}
if (document.all)
{
document.onmousedown = fjernStipletKant;
}

//-->
</script>

Michael Kjærgård

Fra : Daniel Blum

Dato : 29-05-02 19:28

Mange tak for de gode besvarelser jeg har fået. Det sidste
fjernede den grå kant, men som de foregående virkede kommandoen

A:active { color: #ffffff; font-size: 11; font-weight: bold; }

så ikke i CSS. Jeg går ikke videre med det, men nok en gang tak
for den hurtige respons.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-02 20:28

Wed, 29 May 2002 18:27:55 +0000 (UTC), skrev Daniel Blum
<danielblum@blumnet.dk>:

>A:active { color: #ffffff; font-size: 11; font-weight: bold; }

Husk lige, at du altid skal angive en enhed ved størrelser
(medmindre den er 0=), ellers kan det give problemer.

font-size: 11px