ændre rammefarven på en tabel
Fra : Rasmus Agdestein

Dato : 28-05-02 21:27

hej er der nogen der kan fortælle mig hvordan man ændre
rammefarven på en tabel..

jeg bruger følgende css-kode:

table.knap   {
   cursor:pointer;
margin-top:20px;
   border-top: 1px solid #FFFFFF;
   border-bottom: 1px solid #333333;
   border-left: 1px solid #FFFFFF;
   border-right:   1px solid #333333;
}

og jeg gætter på at javascript-koden skal være noget i stil med :

knap1.style.borderTop = #333333;
knap1.style.borderBottom = #FFFFFF;
knap1.style.borderLeft = #333333;
knap1.style.borderright = #FFFFFF;

men kan ikke få det til at virke...

mvh Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-02 22:37

Tue, 28 May 2002 20:27:03 +0000 (UTC), skrev Rasmus Agdestein
<rasmus@web-construct.dk>:

>jeg bruger følgende css-kode:

>og jeg gætter på at javascript-koden skal være noget i stil med :
>
>knap1.style.borderTop = #333333;

Uden at vide, hvad du vil lave (kunne godt tænke mig at se
siden), mon ikke du skal prøve noget med
this.styleClass=Classnavn ?

Fra : Rasmus Agdestein

Dato : 29-05-02 17:34

> Uden at vide, hvad du vil lave (kunne godt tænke mig at se
> siden), mon ikke du skal prøve noget med
> this.styleClass=Classnavn ?

Det jeg vil lave er en tabel der har en effekt, som en knap så når man
klikker på tabellen skal den sænke sig ligesom en knap....

Jeg har desværre ikke siden online....

Nu er jeg ikke nogen java haj så jeg ville blive meget glad hvis du kunne
uddybe den ovenstående kode bare en lille smule....

Er der egenlig ikke en en hjemmeside hvor man kan slå sådanne styleClasses
op??

mvh Rasmus Agdestein

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-02 21:52

Wed, 29 May 2002 16:33:33 +0000 (UTC), skrev Rasmus Agdestein
<rasmus@web-construct.dk>:

>Det jeg vil lave er en tabel der har en effekt, som en knap så når man
>klikker på tabellen skal den sænke sig ligesom en knap....

Prøv måske lidt á la dette:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Link i tabel</title>
charset=iso-8859-1">
<!--
a.test   {display: block; width: 300px; height:35px; color: red;
font-size: 24px; border: 3px outset gold; text-decoration: none;
text-align: center}
a.test:visited   {display: block; width: 300px; height:35px;
color: red; font-size: 24px; border: 3px outset gold;
text-decoration: none; text-align: center}
a.test:active   {display: block; width: 300px; height:35px;
color: red; font-size: 24px; border: 3px inset gold;
text-decoration: none; text-align: center}
-->
</head>
<a class="test" href="http://home13.inet.tele.dk/smedpark/">Knud
Gerts hjemmeside</a>