Dropdown som ved klik skal åbne ny side!!
Fra : Ellekilde

Dato : 28-05-02 18:21

Hejsa

Jeg har en select, med nogle punkter, og vil gerne have at når
folk vælger en af dem bilver de sendt til den pågældende side....
Jeg har prøvet de forskellige løsninger som jeg har kunne finde
her på sitet, men det vil ik virke det skidt

Jeg skal nok have det ind med skeer, så har du/i løsningen må i
godt skrive hele koden, så bryder jeg det selv ned!!

Mvh. Ellekilde

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-02 21:18

Tue, 28 May 2002 17:21:27 +0000 (UTC), skrev Ellekilde
<ellekilde@thedreamsociety.dk>:

> [...]
>Jeg har prøvet de forskellige løsninger som jeg har kunne finde
>her på sitet, men det vil ik virke det skidt

Hvis du havde medsendt et link til din side eller koden, så havde
jeg måske kunne rette i den.

Er det alle url's, der skal åbne i en ny side, så bruger jeg selv
flg., som skulle være nem at finde ud af:

<form>
<select
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_blank')">
<option selected>vælg et link</option>
<option value="link1.htm">Link1</option>
<option value="link2.htm">Link2</option>
<option value="link3.htm">Link3</option>
</select>
</form>

'_blank' er det, der gør at den åbner i et nyt vindue.

Fra : Ellekilde

Dato : 28-05-02 21:52

Hej Knud

Det var lige præcis det jeg ledte efter, tusinde tak for hjælpen, du er min
helt

Mvh. Jens Ellekilde