.NET: Replace og vbCrLf?
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-05-02 17:18

Jeg sidder og leger med assemblies og compileren accepterer ikke samme kode
som den, man kan bruge på .aspx/.ascx-sider. For det meste er det til at
gætte, fordi man blot skal tænke funktioner og metoder ind i objekter.

Nu vil jeg gerne udskifte 'vbCrLf' med tags. Med

mytxt = mytxt.replace(" ", "</p><p class=""tekst"">")

kan jeg let udskifte tegn, men 'vbCrLf' genkendes ikke af compileren. Jeg
har prøvet med 'Chr(13)', men funktionen 'chr' genkendes ikke. Strategien
med escape "\r" virker heller ikke.

Så spørgsmålet er: Hvordan søger man efter 'vbCrLf'er i .NET?

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-05-02 19:25

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> wrote in message
> Så spørgsmålet er: Hvordan søger man efter 'vbCrLf'er i .NET?

I VB.NET:

tekst.Replace(vbCrLf, "<br />").ToString()

I C#:

tekst.Replace("\n", "<br />").ToString();

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-05-02 20:33

> tekst.Replace(vbCrLf, "<br />").ToString()

..ToString() var en oplagt mulighed, men gør ikke udslaget (replace virker
også uden), stadig vil compileren ikke acceptere 'vbCrLf'.

error BC30451: Name 'vbCrLf' is not declared.

Så mere præcist er spørgsmålet nok: Hvordan erklærer jeg den?

Jeg har forsøgt med 'chr(13) + chr(10)', men funktionen 'chr' genkendes
heller ikke...
Jeg har også forsøgt med at inkludere system.object/string/text uden held,
men de burde vel også gå med under system-namespace'et.

(Dokumentationen siger ellers om ControlChar-konstanter at: "These constants
can be used anywhere in your code." Hmm :o|)

Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-05-02 20:50

> .ToString() var en oplagt mulighed, men gør ikke udslaget (replace virker
> også uden), stadig vil compileren ikke acceptere 'vbCrLf'.
> error BC30451: Name 'vbCrLf' is not declared.

Hmmm.. Jeg har lige prøvet (meget mod min vilje) at strikket et eksempel
sammen med VB.NET og det virker fint, i hvilken sammenhæng bruges det?

Prøv evt. at bruge: ControlChars.NewLine eller ControlChars.CrLf

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-05-02 21:12

> Hmmm.. Jeg har lige prøvet (meget mod min vilje) at strikket et eksempel
> sammen med VB.NET og det virker fint, i hvilken sammenhæng bruges det?

Historien om de magiske fingre...

Jeg omskrev en af mine user control til et composite control får at prøve
strategien fra ovenstående tråd. Bare helt simpelt: Trække to strenge fra en
database og layoute dem i en <div>.

> Prøv evt. at bruge: ControlChars.NewLine eller ControlChars.CrLf

Intet held her heller... (genkender ikke ControlChars)

Medtager du andre namespaces end nedenstående og i givet fald hvilke?

System
System.Data
System.Web
System.Web.UI
System.Web.UI.WebControls
Microsoft.Data.Odbc

Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-05-02 08:13

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse news:ad0oal$8uf$1@sunsite.dk...
> Intet held her heller... (genkender ikke ControlChars)
> Medtager du andre namespaces end nedenstående og i givet fald hvilke?

Jeg medtager ikke flere, med når man bruger VB.NET burde
Microsoft.VisualBasic namespacet være tilgængeligt, prøv evt
manuelt at referere til:

Microsoft.VisualBasic.Constants

og/eller

Microsoft.VisualBasic.ControlChars

PS: Dette er lidt for VB-agtigt til at jeg ved hvad jeg taler om
--
Jakob Andersen