Få teksten til at flyde udenom billedet
Fra : Thor Dreier

Dato : 08-02-01 21:37

På en side jeg er i gang med at lave har jeg brug for at lade teksten
flyde rundt om et billede. Hvis jeg benytter align="right" i img-taggen,
så kommer teksten til at stå på den rigtige side af billedet, men
problemet er at selve motivet på billedet ikke er firkantet. Mit
spørgsmål er så om der er en let måde at angive at en del af billedet
bare skal anses for at være baggrund (altså at denne del af billedet
godt må dækkes af tekst).

På forhånd tak
mvh Thor

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-02-01 23:42

Thor Dreier wrote:

> spørgsmål er så om der er en let måde at angive at en del af billedet
> bare skal anses for at være baggrund (altså at denne del af billedet
> godt må dækkes af tekst).

Du skære billedet i stykker, på en måde så at det kommer til at hænge sammen
igen.

Hvis det kan gøres på den måde ellers ikke.

Fra : Thor Dreier

Dato : 09-02-01 00:21

"Peter Ole Kvint" <haabet@haabet.dk> skrev i en meddelelse
> Du skære billedet i stykker, på en måde så at det kommer til at hænge
sammen
> igen.
>
> Hvis det kan gøres på den måde ellers ikke.

Hmmm... jeg troede at der var kommet en funktion der gjorde let. Hvor
man angav koordinatorne til motivet (lidt á la hotspot-links).

Thor
--
http://dreier.nu http://www.leninisme.org http://www.wildjumpers.com
- Med denne udtalelse repræsenterer jeg på ingen måde mig selv!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-02-01 03:03

Fri, 9 Feb 2001 00:21:07 +0100, skrev "Thor Dreier"
<news@cheater.dk>:

>Hmmm... jeg troede at der var kommet en funktion der gjorde let. Hvor
>man angav koordinatorne til motivet (lidt á la hotspot-links).

Du kan bruge z-index og position absolute til det.

Et hurtig smækket sammen eksempel på det kan du se på
http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/grafik/zindex.htm

Der er ikke rigtig nogen forklaring til endnu.
Men det burde være til at finde ud af, hvis du kigger på kilden.

Position: absolute; top: xx; left: xx er natuligvis, hvorpå siden
teksten skal stå i for hold til vinduets øverste venstre hjørne.

z-index: 0 betyder at det skal være bagerst og et højere z-index
ligger så foran.

med venlig hilsen
Knud
--