Flyrejse med fiskegrej
Fra : Kurt Laugesen

Dato : 28-05-02 14:03

Jeg skal til vest Irland om en måneds tid, og havde tænkt mig at tage
lidt grej med.
Men hvad gør man rent praktisk i forhold til en flyrejse? Tager man
det med som håndbagage eller hvad.
Der må være en masse rejsevante lystfiskere på denn NG, der har
erfaringer.
På forhånd tak
Kurt Laugesen

Fra : vm acoustics

Dato : 28-05-02 15:18

Hej Kurt,
det sikreste er at tage grejet med som håndbagage, så ved du at det kommer
frem. Stængerne kan være et problem hvis de ikke er tre- eller firedelte.
Men nogle gange kan man få lov at aflevere dem til stewardesserne ved flyets
indgang og derefter få dem udleveret ved landing, og det er jo lige så godt
som at have dem med selv.
Hvis du ikke kan få dem med i kabinen bør du have et solidt transportrør, da
der ikke lige frem bliver taget hensyn til bagagen ved læs- og losning, og
stænger er ikke det mest solide.
mvh
Lars Matthiessen

Fra : Eliasen

Dato : 28-05-02 19:20

"Kurt Laugesen" <kula@int.tele.dk> wrote in message
> Jeg skal til vest Irland om en måneds tid, og havde tænkt mig at tage
> lidt grej med.
> Men hvad gør man rent praktisk i forhold til en flyrejse? Tager man
> det med som håndbagage eller hvad.

Du kan få lov til at checke bagage ind som "Ekstra stor" bagage. Det er
gratis og der bliver taget hånd om effekterne på en helt anden måde end med
kufferterne osv. Forrige år checke jeg stængerne ind på den måde på en tur
til Skotland. De kom frem uden en ridse.

--
Eliasen

Fra : Per Herholdt

Dato : 29-05-02 00:06

Eliasen wrote:
> "Kurt Laugesen" <kula@int.tele.dk> wrote in message

Hej
På rejse til Irland har jeg benyttet en speciel "kuffert". Et rør der kan
låses, en såkaldt Bazooka, købt hos Go Fishing i Odense. Den blev bare
tjekket ind med den almindelige bagage. Den kan rumme mindst 7-8 stænger, så
der skulle være plads til at flere kan dele en "kuffert". Jeg husker ikke
prisen, men det vil de sikkert gerne svare på hos Go fishing
http://www.go-fishing.dk/
Hvis det kun drejer sig om "lidt grej" skyder det måske lidt over målet.

--
MVH Per

To start press any key --- where is the any key??

Fra : Niels Bentler

Dato : 08-06-02 21:22

Hej Kurt

Den helt klart bedste og billigste måde at sikre dine stænger under transporten er at gå
i silvan og købe et hårdt PVC Vandrør/nedløbsrør. (ved godt det lyder lidt mærkeligt)
De fås i mange forskellige længder og tykkelser, så der er helt sikkert til dit behov.
Du kan få skruelåg til begge ender hvis man ønsker det. 100-150 kroner for et
hylster til 4-5 stænger der med Garanti holder til transporten!!!

Jeg har selv brugt det på flyrejse, og bruger stadig samme rør til når jeg tager afsted på småture på cykel eller bil

Niels

Fra : vm acoustics

Dato : 09-06-02 21:41

Hej,
det er en OK løsning, men ikke mere end OK.
Jeg har set stænger i et PVC totalt smadret ved flytransport, og ikke mindst
selv om de ikke bliver ødelagt så risikerer du at stænger kommer til Hong
Kong, når du står i New Zealand for at fiske, så derfor brug stænger du kan
få med i kabinen.

mvh
Lars