Login fejl
Fra : Kaj

Dato : 28-05-02 12:16

Hvad kan fejlen være i mit login system hvis denne meddelese
kommer:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
operator) in query expression 'UserID ='.

/gamezplanet/menu.asp, line 72

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nicolai Jee

Dato : 28-05-02 12:29

Kaj wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> /gamezplanet/menu.asp, line 72
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???

det betyder at UserID feltet i den SQL sætning er tom.
men præcist hvorfor det er tomt kan jeg ikke se da jeg kun kan
gætte mig til den struktur som log ind systemet er lavet af.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-05-02 12:31

"Nicolai Jee" <DRCHAOS@jee.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

Gider du ikke kigge på: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Jakob Andersen

Fra : Morten

Dato : 28-05-02 14:06

Jakob Andersen skrev i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp :

> Gider du ikke kigge på:
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Så kan du da ved samme lejlighed også kigge på din egen citatteknik
news:acvjpf$eld$1@sunsite.dk som det vist er sådan i OE-folk gerne vil
have det (eller er det <news:acvjpf$eld$1@sunsite.dk> ?).

I øvrigt virke det en smule besynderligt at rakke ned på Nicolai.

XFUT: dk.admin.netikette
--
Morten

Fra : Nicolai Jee

Dato : 28-05-02 21:28

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Gider du ikke kigge på: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> --
> Jakob Andersen

Jo det skal jeg nok men du kunne nok bede mig på en lidt pænere måde.
Jeg er ikke den person som har brugt mest tid på at svare på indslag i en
nyhedsgruppe og jeg har stadigvæk en del at lære.
Det er ikke så svært at bede mig om at lade være med at qoute hele
indlægget og så skal jeg nok rette mig efter det.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 28-05-02 12:29

"Kaj" <none@none.dk> skrev i en meddelelse news:acvosu$5j$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
> operator) in query expression 'UserID ='.

Kunne du ikke poste lidt mere af din kode?

Lars B

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-05-02 12:31

> [...]
> kommer:
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing
> operator) in query expression 'UserID ='.

Det skyldtes at du har sendt en tom parameter til en SQL-streng. Dette kan
skyldes en slåfejl i f.eks. Request.Form eller i et variabelnavn.

--
Jakob Andersen