opdatere hjemmeside med ftp
Fra : Asmus U2

Dato : 28-05-02 09:16

hej, jeg har lige lavet en opdatering til min hjemmeside, som jeg gerne
ville uploade i linux, men når jeg går ind stopper den ved modtager
filnavne.

jeg har prøvet med både gftp og dpsftp, men de kan ikke oprette
dataforbindelse

i gftp, siger den Afbryder forbindelse til homeD.inet.tele.dk, men adressen
hedder home19.inet.tele.dk, kan det være fordi den oversætter min keyboard
forkert?

jeg gik lige ind i windows og der kunne jeg sagtens komme ind og oploade
min hjemmeside.

Håber nogen kan hjælpe mig

Asmus
--
Min U2 bootleg trade hjemmeside

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : frank damgaard

Dato : 28-05-02 11:09

Asmus U2 <asmusu2@post.tele.dk> wrote:

> jeg har prøvet med både gftp og dpsftp, men de kan ikke oprette
> dataforbindelse

har du prøvet med ftp eller ncftp (kommandolinie) ?

> i gftp, siger den Afbryder forbindelse til homeD.inet.tele.dk, men adressen
> hedder home19.inet.tele.dk, kan det være fordi den oversætter min keyboard
> forkert?

Det er TDC Internet der har flere navne til samme server.
"nslookup" giver:

Name: homeD.inet.tele.dk
Address: 195.41.53.185
Aliases: home19.inet.tele.dk

prøv evt en kommandolinie ftp program:

ftp user@homeD.inet.tele.dk

Hvis du har installeret noget firewall/masquerading/NAT osv.
så kan det give problemer, da TDC Internet ftp upload kun
virker med aktiv FTP (passive ftp virker ikke)

--
no signature :)

Fra : Asmus U2

Dato : 28-05-02 12:29

frank damgaard wrote:

> Hvis du har installeret noget firewall/masquerading/NAT osv.
> så kan det give problemer, da TDC Internet ftp upload kun
> virker med aktiv FTP (passive ftp virker ikke)

tak, jeg kunne ikke finde ud at bruge ftp, men det kommer nok.

jeg kunne heldigvis også fjerne et hak ved passiv i gftp

Hilsen

Asmus