NIDINA kontra NAN
Fra : Jeanette Østerbæk

Dato : 28-05-02 08:23

Hej NG

Er der nogen som har nogle erfaringerne med disse to mælkeerstatninger?

Mvh Jeanette

Fra : Anja

Dato : 28-05-02 08:37

"Jeanette Østerbæk" <jeanette@vm-elektro.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen som har nogle erfaringerne med disse to mælkeerstatninger?
Ja vi statede med Nan men Jonathan gylpede helt vildt og så stank det
forfærdeligt - efter at have prøvet ALT er vi endt på Nidina. Det siges også
at Nidina mætter bedre men hvis man læser på indholdsfortegnelsen så ser det
meget ens ud.
Jeg tror det er meget forskelligt hvad man skal bruge - det er godt for den
ene er ikke for den anden.
Anja

Fra : Sander s

Dato : 28-05-02 09:06

"Jeanette Østerbæk" <jeanette@vm-elektro.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen som har nogle erfaringerne med disse to mælkeerstatninger?
>
> Mvh Jeanette

Har dårlig erfaring med NAN, det gav vores børn hård mave og grøn mave.
Kender ikke NIDINA, men vil dog ikke vælge NAN, så skal man jo bare til at
bruge lactulose ved siden af. Men nogen børn kan sikkert godt tåle det.

Mvh. Cia

www.tjekmig.dk

Fra : KNM

Dato : 28-05-02 12:44

Hej Jeanette

Jeg brugte nidina, og fik af vide af sundhedsplejersken, at den største
forskel på NAN og NIDINA, var, at ved børn der gylpede meget anbefalede man
NIDINA...

Hej fra
Karina

Fra : Camilla Larsen

Dato : 28-05-02 13:18

On Tue, 28 May 2002 09:23:03 +0200, "Jeanette Østerbæk"
<jeanette@vm-elektro.dk> wrote:

Hej Jeanette

Jeg brugte NAN til min datter hun blev aldrig rigtig mæt og endte også
med at gylpe rigtig meget så på sundhedsplejeskens anbefaling gik vi
over til NIDINA...det mætter langt bedre og hun gylpede ikke længere
og hendes søvn kom i fast rytme kort tid efter....jeg mistænker NAN
for at have givet hende virkelig hård mave.

Camilla
--
Camilla

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-05-02 14:37

> Er der nogen som har nogle erfaringerne med disse to mælkeerstatninger?

Jeg har haft god erfaringer med NAN, men du skal jo også tænke på børn er jo
forskellige, alle børn har hår mave eller får det når de starter på
modermælkserstatning. Jeg har en søn på lidt over 1 år og han er falsket op
med NAN, og sener gik jeg jo så over til NAN2.
Haqn havde lidt hår mave i starten men han kom af med hans afføring, og
efter 1 mdr. gik det i sig selv.
Og nu har jeg så en søn på ja på lidt over 3 mdr, han ville jeg gerne have
haft på NAN, da det var det jeg havde best erfaringer med, men men da hn var
præmatur havde hans mave svært ved at klare det og han skulle have meget
laktulose, men så endte vi op med syrnet alomin som jeg snart tror jeg
skal skifte væk fra igen, da han er begyndt at gylpe meget.....
Er der nogen der ved om det kan skylles at det måske er ved at være for sur
til hans mave?

Det skal lige siges at han ikke længer for lantulose og ja trives ellers
fint....

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Anja

Dato : 28-05-02 15:02

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal skifte væk fra igen, da han er begyndt at gylpe meget.....
> Er der nogen der ved om det kan skylles at det måske er ved at være for
Vi brugte også Grøn Alomin men fik også problemer, Sp sagde at det var de
færreste som kun spise det i længden.
Anja