Side 2cm over bund ?
Fra : Martin

Dato : 08-02-01 19:46

Hej igen NG...

Endnu et spørgsmål... kan man gøre så en side ALTID er ca. 2cm over
bunden af skærmen ?
prøv at kigge her www.geocitites.com/lsvdk/ da kan man se at teksten
går ned i den blå bund og det må den ikke...
Så derfor kan man gøre sådan at den ikke gør det ??
Og også gerne så den ikke gør det i toppen ?

--
Bye for now
Martin

\ ICQ: 58847459 /
/\ Mail: martini@mailme.dk /\
>=)'> <'(=<
\/     \/
/ \

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-01 22:41

Thu, 08 Feb 2001 18:46:20 GMT, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>prøv at kigge her www.geocitites.com/lsvdk/ da kan man se at teksten
>går ned i den blå bund og det må den ikke...

side findes ikke...

Men, den eneste løsning er nok at lægge en frame foroven og forneden.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Martin

Dato : 08-02-01 23:21

On Thu, 08 Feb 2001 22:40:50 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>side findes ikke...

Nej jeg var igang med at uploade den nye version.. da commen gik
ned...

>Men, den eneste løsning er nok at lægge en frame foroven og forneden.

det kan ikke gøres med noget CSS ??

--
Martin - martini@mailme.dk

Hvad fa'en er det for et navn ?
BigBrother = StoreBror, og det skal betyde hvad ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-02-01 02:17

Thu, 08 Feb 2001 22:20:35 GMT, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>det kan ikke gøres med noget CSS ??

Nej.
(Hvis der aldrig bliver scroll på siden uanset opløsning, så jo).

Men så ville jeg nok istedet for smide en transparent gif ind i 2 cms
højde.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Martin

Dato : 09-02-01 13:37

On Fri, 09 Feb 2001 02:17:03 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Nej.
>(Hvis der aldrig bliver scroll på siden uanset opløsning, så jo).
>
>Men så ville jeg nok istedet for smide en transparent gif ind i 2 cms
>højde.

Det var en bedre idé end alt det med frames...

Har forresten også lige et andet spørgsmål, skal MetaTags'ne kun stå
på index siden eller på alle sammen ?
*snakker om description meta'en*

--
Martin - martini@mailme.dk

Hvad fa'en er det for et navn ?
SuperG, og det skal betyde hvad ?

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-02-01 13:53

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Har forresten også lige et andet spørgsmål,
> skal MetaTags'ne kun stå
> på index siden eller på alle sammen ?
> *snakker om description meta'en*

Det er en klar fordel at have Metatags på alle sider.

Iøvrigt m.h.t. det der med den blå streg:

Lav et blåt baggrundsbillede - 2 cm højt. Placer det med CSS og sæt en
bundmargin på 2 cm:

body {
background: white url(billede.gif) fixed repeat-x left bottom;
margin: 0cm 0cm 2cm 0cm;
}

Så vidt jeg forstår dit problem er det den enkleste løsning.

Mvh
Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-02-01 15:44

Fri, 09 Feb 2001 12:36:49 GMT, skrev Martin <martini@mailme.dk>:

>Har forresten også lige et andet spørgsmål, skal MetaTags'ne kun stå
>på index siden eller på alle sammen ?
>*snakker om description meta'en*

Det skulle være nok med at have dem på indexsiden, men jeg ville
alligevel sætte dem på alle sider, evt. lidt forskellige efter
undersidens indhold, hvis du ikke har noget imod at en søgemaskine
linker til din underside.
Hvilket alligevel vil ske.

med venlig hilsen
Knud