REXX fortolker!
Fra : Peter Jespersen

Dato : 27-05-02 17:48

Hejsa!

Har kigget lidt på den Regina REXX fortolker der følger med SuSE 7.3....og
den kan da vist ikke rigtigt bruges til noget som helst. Udtrækning af
dato, tid, oprettelse af biblioteker osv er ikke implementeret.

SÅ derfor spørger jeg.....findes der virkelig ikke en nogenlunde anstændig
REXX fortolker til Linux ?? (Classic/Object)

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Linux User # 148303

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-05-02 17:18

Peter Jespersen skrev:

> Udtrækning af dato, tid, oprettelse af biblioteker osv [i Regina
> REXX]er ikke implementeret.

Hvad mener du med udtrækning af tid? Regina Rexx på Debian/Linux
kan godt lave simpel DATE/TIME-snask:

#v+
$ echo "say date('o')" | rexx
02/05/27
$ echo "say time('c')" | rexx
6:17pm
$
#v-

Men det er måske ikke det du mener?

(Jeg kan ikke huske hvordan man laver kataloger i rexx.)

> SÅ derfor spørger jeg.....findes der virkelig ikke en nogenlunde
> anstændig REXX fortolker til Linux ?? (Classic/Object)

Hm, jeg har netop slettet IBM's ObjectRexx fra min harddisk. Da jeg
gik over til Linux fra Amiga i 1995 savnede jeg en rexx-fortolker og
installerede ObjectRexx. Men Rexx er nu ikke det samme som ARexx
(ingen "Arexx-porte" i programmerne), så jeg har aldrig rigtig fået
det brugt.

Der er flere rexx-fortolkere til Linux/UNIX, men ingen af dem er
rigtig gode, synes jeg. OpenDirectory har en hoben links du kan
besøge, hvis du er nysgerrig:

<http://dmoz.org/Computers/Programming/Languages/Rexx/>

Nu bruger jeg Python¹ i stedet - det dækker mine behov. Og har jeg
brug for noget ARexx-port-lignende, putter jeg Elvin² i mine scripts.

// Klaus

¹) <http://www.python.org/>
²) <http://elvin.dstc.edu.au/>

Fra : Steen Suder

Dato : 27-05-02 17:23

On Mon, 27 May 2002 18:47:37 +0200, Peter Jespersen wrote:

<KLIP>

> SÅ derfor spørger jeg.....findes der virkelig ikke en nogenlunde
> anstændig REXX fortolker til Linux ?? (Classic/Object)

Det nærmeste må vel være her:
<http://freshmeat.net/browse/179/?topic_id=179>

--
Steen