Detection of IDE drives - A7V333 Raid
Fra : Neo.dk

Dato : 27-05-02 15:47

Hej alle !

Jeg har lige købt et ASUS A7V333 Raid, og jeg har lige et spørgsmål !

Under boot detekteres IDE drevene, og derefter analyseres RAID arrayene.

Men hvor lang tid tager det for jeres A7V333 at detektere IDE drevene ?

På min maskine tager det 27 sek. + 5 sek til analyse af RAID array ... altså
totalt 32 sek.

Det er jo unægtelig lang tid. Har I "problemer" med det .. eller er det min
maskine den er gal med ?

Jeg har følgende drev installeret:

1 x Maxtor D740X 60Gb
1 x Maxtor "et eller andet" 10Gb
2 x Maxtor eller quantum LM20+ i Raid 0
1 x Toshiba DVD
1 x HP CD brænder

Nogen ideer ?

Mvh Neo

Fra : Claus S.

Dato : 30-05-02 17:16

Hvordan sidder de to diske på raidcontrolleren ?
På hver sit kabel eller på samme kabel ?

Jeg har samme mobo og der tager det ca. 4-5 sek.
Diskene jeg bruger er Maxtor D740X 80 Gb Fluid

Mvh.
Claus

Fra : Neo.dk

Dato : 31-05-02 07:31

Hej Claus

tak for dit svar !

> Hvordan sidder de to diske på raidcontrolleren ?
> På hver sit kabel eller på samme kabel ?

De sidder på samme kabel, - jeg ved det ikke er optimalt, men troede dog
ikke at det betød noget i den retning!

> Jeg har samme mobo og der tager det ca. 4-5 sek.
> Diskene jeg bruger er Maxtor D740X 80 Gb Fluid

Det lyder mere rigtigt med 4-5 sek, jeg prøver at sætte raid på 2 kabler i
aften, jeg poster resultatet af dette

Mvh.
Neo

Fra : Claus S.

Dato : 31-05-02 17:56

Mine egne erfaringer viser at det har noget at sige.
Det må være en eller anden form for timeout der gør at det tager laaaang
tid.

Har også prøvet med 4 diske på controlleren.
Og der når du knap nok at se at den søger efter diskene.

Claus

Fra : Neo.dk

Dato : 31-05-02 22:21

> [...]
> tid.
>
> Har også prøvet med 4 diske på controlleren.
> Og der når du knap nok at se at den søger efter diskene.

Hej igen Claus

Tjaa ... det hjalp temmeligt meget på problemet !!

Jeg fik reduceret tiden fra 27 sek til 9 sek. ..... ))

+ 5 sek til analysering af raid = ialt 14 sek. imod de 32 sek før.

Så det må siges at være en success !

Tusind tak skal du have !!

Mvh Neo

P.s. Hvordan har du indstillet dine HD'ere ? .. CS / Master / Slave

Fra : Claus S.

Dato : 01-06-02 08:34

Jeg har sat dem op som master. Fuldstændigt som du vil gøre på en normal
controller.
Første disk på kablet (hvilket er den der, rent fysisk, sidder i enden af
kablet) er master. Og den næste disk (som sidder midt på kablet) er slave.

Fra : Neo.dk

Dato : 01-06-02 10:37

ok tak

Neo