Uønsket trafik. Hvad f..... kan jeg gøre?
Fra : JR

Dato : 08-02-01 17:59

Hej alle,

Jeg håber meget på hjælp, jeg er ved at blive desperat!

Har et hjemmenet med windows hele vejen igennem (endnu!).

Har indtil for nylig brugt TDK's ISDN DIVA T/A men valgte at udskifte med en
3com OfficeConnect ISDN LAN Modem. Alt fungere fint og meget bedre end med
DIVA, bortset fra at routeren ringer op med ca. 3 min. mellemrum i ca. 30
sek. ad gangen (routerens timeout er sikkert grunden til at den ikke er
online konstant).

Jeg startede med at lukke serveren, derefter workstations indtil kun min
egen var tændt - lige meget hjalp det.
Har derefter lukket alle tænkelige programmer som kunne generere trafik -
hjalp heller ikke.
Har til sidst fjernet netværksdriveren (Microsoft Network) så kun TCP/IP er
tilbage - heller ingen succes.

Har til gengæld konstateret, at når alle pc'er er slukket, sker der ikke
noget (det er altså ikke routeren selv).

I routeren er den ene DNS-adresse sat til routerens egen adresse
(92.168.1.1). Den henter så DNS-adresserne fra TDK.

Mine workstations bruger fast ip-adresse. Routeren har selv sat netmaske til
255.255.255.224.

Jeg bruger windows2000 pro, men min kones pc bruger win me, og den genererer
også trafik.

På mine blødende knæ: HJÆÆÆLP!!!

Jakob

Fra : Morten Boysen

Dato : 08-02-01 18:15

"JR" <jakob.rohde@privat.dk> wrote in message
> [...]
trafik -
> hjalp heller ikke.
> Har til sidst fjernet netværksdriveren (Microsoft Network) så kun

Det er nok et NetBIOS problem. Filtrer porte 137 - 139 på routeren.
Både TCP og UDP skal filtreres.

--
Morten Boysen

Fra : JR

Dato : 08-02-01 18:34

Hej Morten,

Det er kun TCP/IP der er installeret. Desuden er routeren sat op til at
blokere al netbios trafik.

Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-01 19:13

On Thu, 8 Feb 2001 17:58:54 +0100, "JR" <jakob.rohde@privat.dk>
wrote:

> Alt fungere fint og meget bedre end med DIVA, bortset fra at routeren
> ringer op med ca. 3 min. mellemrum i ca. 30 sek. ad gangen

Definér et filter på routeren, så NetBIOS-trafik (udp 137, 138 og
tcp 139) ikke kan 'trigge' et opkald. Da du har W2K-maskiner bør
du også filtrere UDP-trafik fra port 137 til port 53.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jack

Dato : 08-02-01 22:07

Hmm, lader ikke til i kender 3com isdn lan modem, der er det ikke mulgt at
filtrere på porte, desværre :(

Check at der ikke står nogle wins server adr. i konfigurationerne på
arbejdspladserne. Mener de kontaktes hver 3. minut.

Mvh

Jack

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 08-02-01 23:29

On Thu, 08 Feb 2001 21:06:35 GMT, "Jack" <jack.nielsen@get2net.dk>
wrote:

>Hmm, lader ikke til i kender 3com isdn lan modem, der er det ikke mulgt at
>filtrere på porte, desværre :(

Jo da, kig forbi http://www.hal-pc.org/~wdg/OCLM.html og se hvordan du
gør det via telnet

mvh
Jesper \

Fra : Frans Meyer

Dato : 08-02-01 22:15

Det kan man ikke nemt på et 3COM LAN MODEM, alt sker via et web interface!

Men, Jakob - har du opdatet til sidste nye firmware ?
Og på 3COM's support site er der et link til en freak i USA der har kortlagt
dens muligheder for "rå" programmering via telnet.

mvh
Frans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-01 23:15

On Thu, 8 Feb 2001 22:14:55 +0100, "Frans Meyer" <fm@meyer.dk>
wrote:

> Det kan man ikke nemt på et 3COM LAN MODEM, alt sker via et web interface!

Sikke en skod-box.

-A

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-01 03:32

On Thu, 08 Feb 2001 22:14:41 GMT, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Sikke en skod-box.

Minderne vælter frem... (testede selv sådan et dyr i en kort periode
for et par år siden)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 08-02-01 23:09

On Thu, 8 Feb 2001 17:58:54 +0100, JR wrote in dk.edb.netvaerk
> [...]

>DIVA, bortset fra at routeren ringer op med ca. 3 min. mellemrum i ca. 30
>sek. ad gangen (routerens timeout er sikkert grunden til at den ikke er

Prøv at læse:

<http://knowledgebase.3com.com/division/publisher.asp?id=112.0.2172986.1587738&resource=&number=1&type=CONTEXTID>

hvor svaret på dit problem er beskrevet.

>På mine blødende knæ: HJÆÆÆLP!!!

Og så en tur på apoteket :)

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen