Stream og Firewall
Fra : Gert Vest

Dato : 27-05-02 06:27

Hej alle !

Jeg har det lille problem at hvis jeg vil høre f.eks. P3 fra DR, så bliver
jeg nødt til at slå Norton P. Firewall fra. Det har jeg heller ikke noget i
mod for en kort stund. Men jeg vil da helst have firewallen slået til hele
tiden, det er jo lidt svært hvis jeg samtidigt gerne vil høre "radio" men
jeg arbejder.
Er der nogen som ved hvordan jeg kan løse dette problem ?

Med venlig hilsen

Gert Vest

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 27-05-02 09:58

Gert Vest wrote:
> [...]
> tiden, det er jo lidt svært hvis jeg samtidigt gerne vil høre "radio" men

Lav en regel paa din firewall, der tillader DR at sende til din
maskine. Din firewall kan stadig vaere aktiv og spaerre for andre
adresser - ingen grund til at slaa den helt fra.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Alex Holst

Dato : 27-05-02 10:00

Gert Vest <post@gertvest.dk> wrote:
> [...]
> jeg arbejder.
> Er der nogen som ved hvordan jeg kan løse dette problem ?

Et par aendringer i dine vaner kan betyde, at du ikke har brug for en
personlig firewall. Der er forskellige relevante spoergsmaal i OSS'en:

http://a.area51.dk/sikkerhed/