Cursorposition
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 26-05-02 12:47

Jeg ønsker at lave en 'AutoComplete' ligesom der er i VB, når man f.eks.
skriver screen - så fremkommer alle funktioner og properties i
screen-objektet. Hvis jeg havde nogle funktioner til at få den eksakte
position af cursoren i tekstfeltet, ville jeg kunne placere en listboks
nedenunder, men hvordan får jeg lige returneret cursorpositionen? - der må
findes noget Windows API til det, men hvad hedder funktionerne?

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Bjarke

Fra : Carsten Jessen

Dato : 26-05-02 18:38

Hej Bjarke
Der er et API kald der hedder GetCursorPos. Søg på Yahoo og se om du kan
finde nogle eksempler.

Mvh Carsten

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 26-05-02 19:46

Carsten Jessen skrev:
> Hej Bjarke
> Der er et API kald der hedder GetCursorPos. Søg på Yahoo og se om du kan
> finde nogle eksempler.
>
> Mvh Carsten

Den bruges, mig bekendt, til at få den absolutte position af musecursoren,
hvilket jo ikke er det jeg skal bruge. Jeg har faktisk selv brugt den til
dette formål, men hvis man også kan få textcursorens position på den måde,
vil jeg meget gerne vide hvordan - jeg kunne nemlig ikke finde nogle
eksempler på dette.

Mvh. Bjarke

Fra : Harald Staff

Dato : 26-05-02 20:37

Hei Bjarke

Det er ikke Cursor, men Caret du trenger. Det er velfungerende kode på
http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=1381

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 26-05-02 21:06

Harald Staff skrev:
> Hei Bjarke
>
> Det er ikke Cursor, men Caret du trenger. Det er velfungerende kode på
> http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=1381
>
> HTH. Beste hilsen Harald

Yes! Mange tak ... det er præcis hvad jeg manglede.

Mvh. Bjarke