Dyse til Yamaha 4gear
Fra : Kasper Petersen

Dato : 26-05-02 10:57

Hej NG!

Hvor stor dyse ville i mene at jeg skal køre med, med følgende tun på :

43mm Alu cylinder + 40mm jern topstykke
16mm Karburator ( kører med 150 nu )
18mm indsugning
Proma ( 35 mm )
13 tands tandhjul.

Ville det give noget at sætte et Super High Speed stempel på???

Mvh
Kasper

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-05-02 12:55

"Kasper Petersen" <fam-petersen2001@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Hvor stor dyse ville i mene at jeg skal køre med, med følgende tun på :
> [...]

Jeg kørte med 220´er med flg opsætning:
40mm jern cyl + planet top
16mm karburator
16mm indsugning
5,3HK "skrå" udstødning.
14/37 gearing (det var en 2 gears model

> Ville det give noget at sætte et Super High Speed stempel på???

Ja det vil det vel... en smule

Fra : Kasper Petersen

Dato : 26-05-02 16:01

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf0cd2b$0$9279$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Kasper Petersen" <fam-petersen2001@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Er du sindsyg???

Det er da alt for meget. 4-taktede den ikke helt vildt??

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-05-02 16:10

> Er du sindsyg???

Nej, ik lige hvad jeg ved af!

> Det er da alt for meget. 4-taktede den ikke helt vildt??

Overhovedet ik! Jeg fatter heller ikke hvorfor, men skal sgu love for at den
tog ved! Det mest mystiske var at når man gav den fuld øre opførte den sig
som om den ikke fik nok benzin! Den sagde den der "bååårrbb" lyd, hvilket
skulle betyde at den ikke får nok benzin. Blandingsskruen stod forresten
ca.1½ omgang ude!

Fra : Kasper Petersen

Dato : 26-05-02 21:13

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf0fb0c$0$9251$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> skulle betyde at den ikke får nok benzin. Blandingsskruen stod forresten

Okay.

Hvor stærkt gik den så?? Med hvad gearing??

Den må da også have slugt lidt Benzin.........................eller hvad

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-05-02 21:46

> Hvor stærkt gik den så?? Med hvad gearing??

Med 43mm Alu + high speed ~75 målt med GPS. Gearingen var standard
bagtandhjul @ 37tands og 15tand foran. standard er 14tands. Det var altså
2gears standarder :)

> Den må da også have slugt lidt Benzin.........................eller hvad

Mer´ end du aner!