størrelse på lag i ie og ns
Fra : Lars Hansen

Dato : 25-05-02 19:08

jeg skal finde størelsen på et lag og bruger følgende kode:

<head>
<title>[Ingen titel]</title>
charset=iso-8859-1" />
#demo {
   visibility:visible;
   position:absolute;
   left:92px;
   top:53px;
   background-color:#000000;
   height:520px;
   width:537px;
   overflow:hidden   ;
}
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
   if (document.layers)
   {ns = 1; ie = 0;}
   else if (document.all)
   {ns = 0; ie = 1;}
   else
   {ns = 0; ie = 0;}
   var hojd = 0;
   var bred = 0;

   function skaermstorrelse() /* finder browservinduets størrelse
størelse */
   {
   if (ie)
   {
      hojd = document.body.clientHeight;
      bred = document.body.clientWidth;
   }
   else
   {
      hojd = window.innerHeight;
      bred = window.innerWidth;
   }
   }

   function lagstorrelse()
   {
      skaermstorrelse();
      if (ie)
      {
      Lag = demo.style;
      Lag.w = Lag.pixelWidth;
      alert(Lag.w);
      }
      else
      {
      Lag = document.demo;
      Lag.w = demo.clip.width;
      alert(Lag.w);
      }
   }
-->
</script>

</head>

Men det virker ikke efter hensigten, hvad gør jeg galt???

mvh Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 25-05-02 19:58

hejsa

uden at have testet det, hvad så med noget i retning af:
var demo = document.getElementById("demo");

alert("bredde:" + document.defaultView.getComputedStyle(demo,
').getPropertyValue("width"));

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-05-02 23:12

Henrik Lynggaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> var demo = document.getElementById("demo");
>
> alert("bredde:" + document.defaultView.getComputedStyle(demo,

Jeg kunne ikke lige umidelbart få det til at virke... ie vil slet
ikke kendes ved defaultView

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 25-05-02 23:43

Hejsa

Det må være fordi IE ikke understøtter nok at DOM 2 til at det virker.

Jeg har eksemplet herfra (i tilfæde af at jeg skulle have citeret forkert)

http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/examples7.html#998756

mvh
Henrik

Fra : Lars Hansen