Litteratur for næsten-kristne
Fra : Live4Him

Dato : 25-05-02 14:03

Kan nogen anbefale en bog for min mor som enkelt forklarer og lægger op til
et personligt forhold til Herren ? Evt. /biografi/vidnesbyrd fra en kendt
person.

Jeg har haft min mor med til møde et par gange for nogen år siden, men jeg
er ikke sikker på at hun fik Jesus helt ind i hjertet. Det kan være lidt
svært for man kan også gå "for tæt på" når man taler om overgivelse. Min mor
skal vist have det meget stille og roligt og jeg beder for hende ofte at hun
må forstå frelsens vej og at hun må give sit liv til Jesus.

--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 25-05-02 14:24

On Sat, 25 May 2002 15:02:54 +0200, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

>Kan nogen anbefale en bog for min mor som enkelt forklarer og
>lægger op til et personligt forhold til Herren ? Evt.
>/biografi/vidnesbyrd fra en kendt person.

Det kan godt være der findes enklere bøger end dem af CS Lewis:
"Det er kristendom" og "Fra Helvedes blækhus", men det er dem falder
mig først ind.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
25 maj AD 2002
Skt. Beda den Ærværdige

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-05-02 14:37

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hun
> må forstå frelsens vej og at hun må give sit liv til Jesus.

Der findes en bog som hedder Gud kan, med mange vidnesbyrd i.

Ole

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 25-05-02 19:01

> [...]
hun
> må forstå frelsens vej og at hun må give sit liv til Jesus.

Jeg kan kun anbefale at læse Apostlenes Gerninger i Det nye Testamente,
og siden læse brevene fra Paulus, det taler i sig selv om omvendelse,
og hans vidnesbyrd er så stærkt.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Mr. D

Dato : 25-05-02 19:56

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aco23q$d0v$1@sunsite.dk...
> Kan nogen anbefale en bog for min mor som enkelt forklarer og lægger op
til
> et personligt forhold til Herren ? Evt. /biografi/vidnesbyrd fra en kendt
> person.

Det kommer lidt an på, hvad du gerne vil have. To bøger gjorde det for mig
personligt. Den ene var "Korset og springkniven", som jo er beretningen om
bandekriminelles omvendelse. Den anden bog var Aril Edvardsens
"Bevidstgøring", der indeholdt både stærke vidnesbyrd og en letforståelig
introduktion til menenskers problemer og vejen til frelse.

Ellers kan du jo selvfølgelig købe "Problemer?"
Den indeholder 3 vidnesbyrd om vejen fra depression, Swami og fængslet til
et liv som kristen, samt en enkel beskrivelse af synderens vej til Gud.
En femmer pr. stk. og 15 for 50,-

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 27-05-02 10:04

Hva er egentlig en nesten-kristen?

mvh Knut

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 27-05-02 10:49

"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@online.no> skrev i en meddelelse

Vel en der er begyndt at søge Gud men ikke taget imod Jesus som sin frelser.

--
Se lige min Hjemmeside. www.nydheder.subnet.dk.
eller se lige www.oplevjesus.dk