Værelse søges i København
Fra : Musika

Dato : 25-05-02 13:35

Værelse søges i København, alt har interrese bare det enten er i København
eller meget tæt på!

Skriv til musika@ofir.dk hvis du enten ved hvor der er et til leje eller
hvis du selv udlejer et måske

På forhånd tak!

Fra : Søren

Dato : 12-06-02 14:22

select * from værelser where city = 'København';

Musika <musika@ofir.dk> wrote in article
<3cef84e3$0$97307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 12-06-02 14:28

On 12 Jun 2002 13:22:18 GMT, "Søren" <edbsa@nospam.fdf.DK> wrote:

>select * from værelser where city = 'København';

danske specialtegn i tabelnavne kan ikke anbefales.

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-06-02 15:48

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message

> danske specialtegn i tabelnavne kan ikke anbefales.

For at snakke om navngivning i datamodeller/implementering

1) Flertal i tabelnavne er en uvane
2) Jeg ville foretrække at holde navngivning af attributter og tabeller mv
på et sprog
fx engelsk for at komme uden om problematikken med æøå
3) Brug af asterisk er også en uvane

eksempel:

select Room from tblRoom where City = 'København'

evt
select R.Room from tblRoom R where R.City = 'København'

btw, der kan være en grov fejl i den logiske model da "københavn" er et
noget vidt begreb

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-06-02 16:51

On Wed, 12 Jun 2002 16:47:52 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hot.mail.com> wrote:

>For at snakke om navngivning i datamodeller/implementering
>
>1) Flertal i tabelnavne er en uvane

Hvorfor?
En tabel kan jo netop indeholde _flere_ af en given ting.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 12-06-02 17:02

On Wed, 12 Jun 2002 16:47:52 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hot.mail.com> wrote:

>For at snakke om navngivning i datamodeller/implementering
>
>1) Flertal i tabelnavne er en uvane

Der er to skoler her - ental eller flertal. Jeg kan se argumenter for
begge modeller, men må sige at jeg i de fleste SQL-forespørgsler synes
at flertal kommer fint til sin ret.

>2) Jeg ville foretrække at holde navngivning af attributter og tabeller mv
>på et sprog
>fx engelsk for at komme uden om problematikken med æøå

Enig.

>3) Brug af asterisk er også en uvane

Jeg synes det er nok til eksempler/interaktive forespørgsler.

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 12-06-02 16:59

On Wed, 12 Jun 2002 18:02:01 +0200, Nis Jorgensen <nis@dkik.dk> wrote:

>Jeg synes det er nok til eksempler/interaktive forespørgsler.

nok as in 'ok' eller?

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 12-06-02 17:30

On Wed, 12 Jun 2002 17:58:34 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>nok as in 'ok' eller?

Ja. Jeg kan ikke huske om der stod noget andet før, men OK dækker min
holdning fint.