Drivere til freebsd
Fra : Kasper Lund

Dato : 25-05-02 09:41

Hej ng.
Jeg er meget ny med hensyn til unix, men jeg har nu alligevel forsøgt mig
med at installere freebsd 4.5. Det gik egentligt også meget godt, men jeg
kan ikke køre X window da systemet ikke kan genkende mit grafikkort - så nu
spørger jeg her.
Hvor finder jeg drivere til et geforce 2 ultra fra asus?

--
Venlig Hilsen Kasper
hr_overgeneral@hotmail.com

Fra : wzk

Dato : 25-05-02 14:03

> Hej ng.

Hej.

> [...]
> kan ikke køre X window da systemet ikke kan genkende mit grafikkort - så

Desværre er FreeBSD driverne til nVidia kortene stadig på udviklingsstadiet.

> Hvor finder jeg drivere til et geforce 2 ultra fra asus?

Se evt. http://nvidia.netexplorer.org/nvbsd-install.html, hvis du er modig.
(Jeg har ikke prøvet dem.)

wzk

Fra : Kasper Lund

Dato : 26-05-02 13:53

Ok, men vil det sige at det er helt umuligt for mig at få noget som helst
grafik frem? Hvis ja hvilke programer kan jeg så bruge til at browse på
nettet, og hvilket til nyhedsgrupper?

Fra : wzk

Dato : 26-05-02 15:15

> Ok, men vil det sige at det er helt umuligt for mig at få noget som helst
> grafik frem? Hvis ja hvilke programer kan jeg så bruge til at browse på
> nettet, og hvilket til nyhedsgrupper?

Nej, du kan godt bruge den grafiskbrugerflade med driveren "nVidia GeForce",
som du kan vælge på listen.
Der er bare ingen 3d accelleration på spil osv.

wzk

Fra : Kasper Lund

Dato : 26-05-02 17:12

Fint hvordan gør jeg så det? Hvordan kommer jeg ind i en config menu eller
lign.
Lige nu kører den kun tekstbaseret, og jeg kan overhovedet ikke lave noget
som helst derfra - hvordan kommer jeg videre? Hvis jeg skriver startx fejler
den.

Fra : wzk

Dato : 26-05-02 19:40

> [...]
> Lige nu kører den kun tekstbaseret, og jeg kan overhovedet ikke lave noget
> som helst derfra - hvordan kommer jeg videre? Hvis jeg skriver startx

# xf86config

wzk