vcd film i mandrake 8.2
Fra : morten L

Dato : 25-05-02 03:23

hvad skal jeg installere og hvordan.

den kan nemlig ikke afspille dat filer

håber nogen vil hjælpe

Mvh. Morten

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 25-05-02 12:01

morten L wrote:
> hvad skal jeg installere og hvordan.
> den kan nemlig ikke afspille dat filer
> håber nogen vil hjælpe

Til afspilning af film kan der kun siges en ting:
MPlayer, www.mplayerhq.hu..

Den virker fortræffeligt og er glimrende dokumenteret.

Hvordan den grafiske frontend til mplayer er ved jeg ikke
noget om, da jeg kører den via terminal.

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-05-02 12:03

"morten L" <kalkunen@mail.dk> writes:

> hvad skal jeg installere og hvordan.
>
> den kan nemlig ikke afspille dat filer
´vilket format er filmen i? Hvis det er mpeg
vil et program som xmms eller player kunne
gøre det. Hvis det er divx kig på mplayer.

Fra : Skunk

Dato : 26-05-02 09:37

> den kan nemlig ikke afspille dat filer

Mandrake kan spille VCD og SVCD film fra en cd ved hjælp af XINE, se her:

http://www.linuxin.dk/artikler/vis_artikel.php?id=32

og her:

Penguin Liberation Front:
http://plf.zarb.org/

/Skunk

Fra : morten

Dato : 26-05-02 17:32

On Sun, 26 May 2002 10:36:40 +0200, Skunk wrote:

> Mandrake kan spille VCD og SVCD film fra en cd ved hjælp af XINE, se
> [...]

Takker nu virker det.

Morten

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 08-06-02 01:46

> Mandrake kan spille VCD og SVCD film fra en cd ved hjælp af XINE, se
> her:

xine; cpu-forbrug 600 mhz p3 = 99%
mplayer cpu-forbrug 600 mhz p3 = 4%

hilsen Esben