Væk med sutten.
Fra : Lene C. Petersen

Dato : 24-05-02 20:22

Hejsa.

Vi har en lille søn på 2 år og 3 mdr - vi er så småt begyndt at overveje, om
det ikke er på tiden at vænne ham af med sutten !!! Min tandlæge har sagt at
for at deres tænder ikke skal blive ødelagt, så ville det bedste være, at
hav var vænnet fra omkring 2½ til 3 år.

Det er meget fint sagt, men er der nogle som har nogle gode råd vedr.
sutteafvænning ? Det skal lige siges, at han stort set kun bruger den, når
han skal sove eller er meget træt.

Med venlig hilsen

Morten og Lene

Fra : Stine

Dato : 24-05-02 21:01

"Lene C. Petersen" <lcp@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det er meget fint sagt, men er der nogle som har nogle gode råd vedr.
> sutteafvænning ? Det skal lige siges, at han stort set kun bruger den,
når
> han skal sove eller er meget træt.

Hej Lene

Jeg har 2 forskellige metoder. Begge har virket, men på hvert sit barn
(Grundet posernes personlighed, ville de ikke have virket omvendt, skal jeg
huske at sige)

Vores den yngste slap sutten i lørdags (hans 3 års fødselsdag). Det gik
sådan, at han selv sagde, st nu var han en stor dreng. Så jeg spurgte om
ikke det så var på tide at smide sutten. Det syntes han helt bestemt.

Jeg hentede en lille pose, som han *selv* puttede alle sutterne ned i. Han
sagde, at tandlægen skulle have posen. Han havde været til tandlægen om
fredagen og set alle de små poser med sutter hænge på hendes opslagstavle.

Hver aften siden har han spurgt efter sutten, når han skal sove (men ikke i
løbet af dagen). Når jeg så siger nej, siger han nå og lægger sig til at
sove. Det er det eneste der har været.

Med den store, som også smed sutten da hun blev 3 år, havde vi købt en EL-
motorcykel, som hun fik hvis hun gav os sutterne. Om aftenen bad hun om sin
sut, så sagde vi, at det var i orden, så tog vi bare motorcyklen. Hun
sprugte aldrig efter sutten igen...

Håber, du jan bruge en af dem :)

/Stine

Fra : Lene Bagge

Dato : 24-05-02 21:06

> [...]
> hav var vænnet fra omkring 2½ til 3 år.
>
> Det er meget fint sagt, men er der nogle som har nogle gode råd vedr.

Tja, her i Aalborg er det vist blevet noget af en tradition, at sutten
hænges på det store juletræ på Nytorv til jul, men der er selvfølgelig noget
tid til... Men måske det kan bruges som kneb lidt alá forventningens glæde?

Mvh. Lene

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-05-02 21:10

In an article of 24 May 2002 Lene C. Petersen wrote:

> Det er meget fint sagt, men er der nogle som har nogle gode råd vedr.
> sutteafvænning ?

Har du fortalt ham, at hvis han lægger sutten under hovedpuden, inden han
lægger sig til at sove om aftenen, så vågner han op med en stor bamse i
favnen næste morgen?

--
Uffe Holst