Directmails
Fra : Brian Jensen

Dato : 24-05-02 20:12

Hejsa

Jeg overvejer at bruge directmails i min markedsføring......MEN ved ikke så
meget om det ...........

Hvilke regler er der på området, ( Feks et link til hvor jeg kan læse
mere )

Med det mener jeg,

Hvordan forgår det ??

Hvem må man sende til ??

Skal de ha givet lov, eller hvad..??

Og sidst men ikke mindst, hvad ville i sige til at modtage direct mails ??

Brian Jensen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-05-02 20:32

"Brian Jensen" <brianjensen@pc.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg overvejer at bruge directmails i min markedsføring......MEN ved ikke

> meget om det ...........

Der er jo flere forskellige måder at gøre dette på, vil du gøre det via
"snailmail" eller via e-mail?

> Hvilke regler er der på området, ( Feks et link til hvor jeg kan læse
> mere )

Gennemlæs markedsføringsloven og se lidt på postdanmarks side:
http://www.post.dk/index.asp?link=/markedsfoering/markedsfoering_start.htm&m
m=e&af=marketing

> Og sidst men ikke mindst, hvad ville i sige til at modtage direct mails ??

Når jeg modtager en sådan via e-mail ryger den lige en tur forbi spamcop og
der bliver sendt en klage til din udbyder (læs her markedsføringslovens §6a
godt igennen)

Når jeg normalt modtager en sådan via snailmail... tjae den bliver enkelte
gange lige skimmet igennem for at se om det er noget interessant og så
ellers arkiveret lodret....

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 24-05-02 21:14

Uha , det skulle gerne undgåes ------

> Når jeg normalt modtager en sådan via snailmail... tjae den bliver enkelte
> gange lige skimmet igennem for at se om det er noget interessant og så
> ellers arkiveret lodret....

Hrmmm

Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke har de store million budgetter,
til markedsføring, og derfor ville finde på noget efektivt, billigt,
markedsføring,
samt noget folk ikke blir sure over....

Brian Jensen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 25-05-02 09:45

> Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke har de store million budgetter,
> til markedsføring, og derfor ville finde på noget efektivt, billigt,
> markedsføring,
> samt noget folk ikke blir sure over....

Jeg tror det er de færreste der bliver descideret sure over at få en
directmail via snailmail.Fik du kigget på postdanmarks side?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 29-05-02 08:23

> Jeg tror det er de færreste der bliver descideret sure over at få en
> directmail via snailmail.Fik du kigget på postdanmarks side?

Okay...

Ja jeg fik luret der ))) og fik fundet priser mv....

Er der nogle der har erfaring med Postdanmark´s direct mails mv ???

Brian B.B Jensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-05-02 20:01

On Fri, 24 May 2002 21:11:30 +0200, "Brian Jensen" <brianjensen@pc.dk>
wrote:

>Jeg overvejer at bruge directmails i min markedsføring......MEN ved ikke så
>meget om det ...........
>
>Hvilke regler er der på området, ( Feks et link til hvor jeg kan læse
>mere )

Jeg gidder ikke begynde at søge efter links, men kort og godt:

Elektronisk markedsføring: (e-mail, fax, telefonsalg og lign.)
Du skal have fået skriftlig tilladelse fra kunden før du kontakter
denne på en sådan måde.

Postomdelt / adresseret:
Du skal kontrollere mod et opslag fra CPR-registeret som ikke er mere
end tre mdr. gammelt om modtageren der har frasagt sig reklamer
generelt.
Du skal endvidere respektere en henvendelse om ikke at modtage mere
reklame fra dig uanset at vedkommende ikke har foretaget en generel
afmelding i CPR-registeret.

Adresseløse forsendelser:
Du kan vælge at respektere "Reklamer Nej tak" men du er ikke tvunget
til det.
Adresseløse er selvfølgelig ikke direct mail, men jeg syntes nu lige
så godt at jeg kan tage det med.

/Knud

--
Berggreen Shareware Registration Service
Denmark - Norway - Sweden - Finland - Germany - Austria

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-05-02 21:45

Knud Berggreen wrote:

> Elektronisk markedsføring: (e-mail, fax, telefonsalg og lign.)
> Du skal have fået skriftlig tilladelse fra kunden før du kontakter
> denne på en sådan måde.

Det er et godt råd, men ikke et krav. Modtageren skal have anmodet om at
modtage markedsføringsmaterialet, men der er ikke noget krav til formen.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 29-05-02 19:53

On Mon, 27 May 2002 22:45:05 +0200, Jonathan Stein <jstein@image.dk>
wrote:

> Det er et godt råd, men ikke et krav. Modtageren skal have anmodet om at
>modtage markedsføringsmaterialet, men der er ikke noget krav til formen.

Det er nok muligt, men idet at der skal gives tilsagn, så vil jeg sige
at det bør være skriftligt på en eller anden måde. Det kan
selvfølgelig være digitalt leveret, men som markedsføringsansvarlig
bør man nok sikre sig noget der er lidt mere håndfast end
mundtligt/telefonisk.

/Knud

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-05-02 22:42

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> selvfølgelig være digitalt leveret, men som markedsføringsansvarlig
> bør man nok sikre sig noget der er lidt mere håndfast end

Jeg er helt enig, - og jeg mente faktisk det med, at det var et godt råd. Jeg
synes dog bare det var værd at tilføje, at loven ikke har et form-krav.
Hvis kunden f.eks. under en tlf. samtale beder om at få tilsendt noget pr.
mail, må man altså gerne gøre det uden først at få ham til at sende et brev.
Bliver kunden senere sur og anklager en for uopfordret emailing, kommer det
næppe langt i en retssag - modsat hvis man har spam'et 10.000 personer.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/