Knud Berggreen wrote:
> >> Elektronisk markedsføring: (e-mail, fax, telefonsalg og lign.)
> >> Du skal have fået skriftlig tilladelse fra kunden før du kontakter
> >> denne på en sådan måde.
> >
> > Det er et godt råd, men ikke et krav. Modtageren skal have anmodet om at
> >modtage markedsføringsmaterialet, men der er ikke noget krav til formen.
>
> Det er nok muligt, men idet at der skal gives tilsagn, så vil jeg sige
> at det bør være skriftligt på en eller anden måde. Det kan
> selvfølgelig være digitalt leveret, men som markedsføringsansvarlig
> bør man nok sikre sig noget der er lidt mere håndfast end
> mundtligt/telefonisk.
Jeg er helt enig, - og jeg mente faktisk det med, at det var et godt råd. Jeg
synes dog bare det var værd at tilføje, at loven ikke har et form-krav.
Hvis kunden f.eks. under en tlf. samtale beder om at få tilsendt noget pr.
mail, må man altså gerne gøre det uden først at få ham til at sende et brev.
Bliver kunden senere sur og anklager en for uopfordret emailing, kommer det
næppe langt i en retssag - modsat hvis man har spam'et 10.000 personer.
M.v.h.
Jonathan
--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/