randow image skift
Fra : Lars Munksø

Dato : 08-02-01 13:09

Hejsa,

Der findes flere små script, der gør at et billede skifter til et andet med
et givet interval.

-men findes der ét hvor man ikke behøver at navngive hvert foto, der skal
vises. Altså jeg vil gerne have vist de foto, der ligger i et andet
bibliotek uden at skulle angive navn på hvert enkelt. Grunden er, at
fotobiblioteket skifter indhold hele tiden - og jeg ikke har lyst til at
redigere scriptet hver gang der kommer nye billeder til biblioteket (der
iøvrigt har anden URL end index.html.)

Hilsen

Lars

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-02-01 15:23

"Lars Munksø" <munksoe@usa.net> wrote
> -men findes der ét hvor man ikke behøver at navngive hvert foto, der skal
> vises. Altså jeg vil gerne have vist de foto, der ligger i et andet
> bibliotek uden at skulle angive navn på hvert enkelt.

Du kan gøre det med et serversidesprog som ASP eller PHP... Men ikke med
HTML eller Javascript
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : KeZZe

Dato : 08-02-01 15:35

> [...]
> fotobiblioteket skifter indhold hele tiden - og jeg ikke har lyst til at
> redigere scriptet hver gang der kommer nye billeder til biblioteket (der

Nej, det er ikke muligt i Javascript eller for den sags skyld andre
clientside sprog.
Det er kun muligt serverside fx php og der er det forresten også rimelig
simpelt.
Spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php eller

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-02-01 15:57

"KeZZe" <kezze@kezze.dk> wrote
> Spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php eller

Eller news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp