problem
Fra : Fand

Dato : 24-05-02 16:06

Hej

Jeg er noget ny til asp men er der bare en der kan give min en url til
hvordan jeg kan få min
hjemmeside lave rigtig den er bygget op med table

http://www.fand.dyndns.dk/test/defualt.asp

jeg vil gerne have hvad der er i menuen ind i højer side af tablen men
menuen skal stadivæk være der på alle sider

//Fand

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-05-02 16:21

On Fri, 24 May 2002 17:05:54 +0200, "Fand" <fand@reds.dk> wrote:

> [...]
>
>jeg vil gerne have hvad der er i menuen ind i højer side af tablen men
>menuen skal stadivæk være der på alle sider

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad dit problem er, men
hvis din menu skal være på alle sider, er det smarteste at lave den i
en separat fil, som du så include'r på alle sider - kig evt.:

Hvis jeg har misforstået dit problem, så skriv igen.

Good luck.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Fand

Dato : 24-05-02 16:38

tak for dit svar men min problem er at jeg ville gerne have det sådan at når
man trykker på en link så kommer det frem i højer side fx.

Menu
Forside
side 2
side 3

når man klikker på side 2 eller 3 så kommer det frem i højer side men jeg
ved ikke om der skal en database til .

//Fand

PS. håber du forstår

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-05-02 17:14

On Fri, 24 May 2002 17:38:27 +0200, "Fand" <fand@reds.dk> wrote:

> [...]
>side 3
>
>når man klikker på side 2 eller 3 så kommer det frem i højer side men jeg

Ikke nødvendigvis.

Hvis du laver din menu i en fil for sig og kalder den fx menu.inc.asp
og den fx indeholder:

-------------
-------------

Dine andre sider indeholder så:

-------------
<!DOCTYPE .... >

<!--#include file="menu.inc.asp"-->
Her har du så indholdet på de enkelte sider

-------------

Hvis du kan se fidusen i dette og få det til at virke, så kan du
sikkert også se, at du kan spare endnu mere dobbeltarbejde ved at
hælde noget mere over i din include-fil - eller fx lave to som fx:

hoved.inc.asp:
-------------
<!DOCTYPE .... >
<head><title><% = title %></title></head>

-------------

bund.inc.asp:
-------------

-------------

Dine enkelte sider vil så bare indeholde:
-------------
<%
title = "Sidens titel"
%>
<!--#include file="hoved.inc.asp"-->

Her har du så indholdet på de enkelte sider

<!--#include file="bind.inc.asp"-->
-------------

Så altså: På de enkelte sider har du kun behov for at skrive sidens
titel + selve sidens indhold, mens top og bund blot er de inkluderede
filer.

Good luck

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-05-02 17:33

On Fri, 24 May 2002 18:13:45 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

><!--#include file="bind.inc.asp"-->

Skulle selvfølgelig være:
<!--#include file="bund.inc.asp"-->

Sorry!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 24-05-02 16:51

> jeg vil gerne have hvad der er i menuen ind i højer side af tablen men
> menuen skal stadivæk være der på alle sider

Du kan lave en 'select case'-struktur, som vælger det rette indhold, når
siden sændes tilbage til sige selv med '...?dest=XXXX'.

Hvordan det mere konkret skal gøres kommer an på, hvordan du har gemt det
indhold, som skal ind i højre kolonne? Ligger det i en database, som
tekstfil, som HTML eller andet?

Kim

Fra : Fand

Dato : 24-05-02 16:58

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan det mere konkret skal gøres kommer an på, hvordan du har gemt det
> indhold, som skal ind i højre kolonne? Ligger det i en database, som

det er en ny sider der skal frem jeg vil gerne have mit nyheds side frem som
det første og alt hvad der har noget med news at gøre er i en anden mappe
for sig selv (lidt nemmer at holde styr på så) og min tagwall ligger i en
anden mappe som så også skulle komme frem når man trykker på linken
håber i forstår mig her

//Fand