KDE 3.0.1 implementation!
Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-05-02 13:37

Hi there!

Har i en ledetråd til at sted der kan fortælle hvilken rækkefølge man skal
tilføre pakkerne på når man implementerer KDE 3.0.1 på en SuSE ??

Takker på forhånd, dybt og ydmygt!

--

Live long and prosper...

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 24-05-02 15:16

Peter Jespersen skrev:

> Har i en ledetråd til at sted der kan fortælle hvilken rækkefølge man skal
> tilføre pakkerne på når man implementerer KDE 3.0.1 på en SuSE ??

Alle på en gang.

Jacob
--
"Banning open source would have immediate, broad, and
strongly negative impacts on the ability of many sensitive

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-05-02 15:29

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Alle på en gang.

Det jeg mener er rækkefølgen....der er vel dependencies pakkerne imellem...
KDELibs og KDEBase skal vel ind først, men er det bare at prøve sig frem
derefter, sådan at hvis pakken skriger op tager man bare den næste ??

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Linux User # 148303

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-05-02 15:44

Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> writes:

> Det jeg mener er rækkefølgen....der er vel dependencies pakkerne imellem...
> KDELibs og KDEBase skal vel ind først, men er det bare at prøve sig frem
> derefter, sådan at hvis pakken skriger op tager man bare den næste ??

Netop derfor tager man dem alle på een gang. Læg dem alle i et
bibliotek og skriv 'rpm -Uvh *.rpm', og se det hele blive installeret
på en gang.

--
Jacob - www.bunk.cc
This system will self-destruct in five minutes.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-05-02 18:45

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Netop derfor tager man dem alle på een gang. Læg dem alle i et
> bibliotek og skriv 'rpm -Uvh *.rpm', og se det hele blive installeret
> på en gang.

Ahhhh wildcard.....smukt takker!
Ja, jeg er ny her i byen mht sådanne sager

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-05-02 20:22

> Ahhhh wildcard.....smukt takker!

Man kan også bruge 'rpm -Uvh pakke1.rpm pakke2.rpm' osv., hvis man
gider at liste dem alle

Ellers kan det være du vil bruge 'rpm -Uvh foo* bar*', hvis du nu har
pakkerne foo1.rpm, foo2.rpm, bar1.rpm og bar2.rpm. Din shell
ekspanderer så 'foo*' til 'foo1.rpm foo2.rpm'.

> Ja, jeg er ny her i byen mht sådanne sager

Velkommen til

--
Jacob - www.bunk.cc
The price of greatness is responsibility.