Generelle FAQ's og manualer om VPN??
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 24-05-02 10:22

Vi er nogle studerende, der ønsker at dele visse mapper og filer på
vores diske via et VPN på vores bredbåndsforbindelser (nogle kabel,
nogle ADSL). Det er dog en jungle at finde rundt i. Søger man på VPN
enten via Google eller på computerbladenes sider kommer en masse
produktspecifikke hits. Jeg ønsker læsestof, der generelt fortæller
mig om VPN og opsætning af samme samt et overblik over hvad der skal
bruges af HW og SW samt hvilke valgmuligheder der findes.

Vi ønsker at lave et "simpelt" LAN kun med klienter, der deler
hinandens sharede mapper og filer men selvfølgelig krypteret. Jeg
gætter på, at det nok ikke er så simpelt, når LANet skal etableres via
det offentlige net!?

Jeg selv er på nettet via StofaNet og en D-Link DI-804 gateway
http://www.dlink.com/products/broadband/di804/, der understøtter VPN
herunder PPTP og IPsec. Jeg skal så bruge en klient og har kigget på
PGPnet, der er gratis (vi er jo på SU) og jeg er i forvejen bruger af
PGP. Desværre så skulle den ikke understøtte WinXP, som vi alle
kører!?

Hvordan også med firewall? Vi har alle forskellige firewalls. Nogle
ZoneAlarm og jeg f. eks. McAfee.com's integrerede ASP firewall og
antivirus løsning.

Findes en måde, der vil komme til at virke tilfredsstillende uden
investering i server og dyr klient-SW?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Aabyhoej, Denmark

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-05-02 10:55

Anders Lau Mandsholm wrote:

Prøv i dk.edb.sikkerhed?

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 25-05-02 10:11

On Fri, 24 May 2002 11:54:34 +0200, "Christian E. Lysel"
<chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote:

>Anders Lau Mandsholm wrote:
>
>Prøv i dk.edb.sikkerhed?

Tak, det vil jeg gøre. Det er ellers i denne NG, der er flest indlæg
om VPN???

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm