NVidia TNT2 og RH 7.3
Fra : Lars Overgaard

Dato : 23-05-02 21:55

Som så mange andre sidder jeg med et TNT2-kort, som ikke kører voldsomt
godt under Linux.
Jeg er også klar over, at understøttelsen af dette kort ikke er den
allerbedste. Alligevel skulle jeg prøve (igen), og se om det gik bedre
end sidst. Det gjorde det så ikke

Jeg har downloadet RH 7.3-RPM'erne (kernel + glx) fra www.nvidia.com
og installeret disse uden problemer.
I /etc/X11/XF86Config-4 har jeg ændret 'driver nv' til 'driver nvidia',
udkommenteret 'load "GLcore"' og 'Load "dri"' samt checket at 'Load "glx"'
er der. Alt sammen helt efter dokumentationen hos NVidia.

Efter at have genstartet X, står konsollen bare og blinker. Heller ikke en
genstart af boxen ændrede noget på blinkeriet. Eneste mulighed er at
boote med linux 3.

Hvad nu?

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Lars Overgaard

Dato : 23-05-02 22:13

In article <slrnaeqluc.18n.lars@lars.klasse22>, Lars Overgaard wrote:

[snip]
> [...]
> udkommenteret 'load "GLcore"' og 'Load "dri"' samt checket at 'Load "glx"'
> er der. Alt sammen helt efter dokumentationen hos NVidia.

De relevante sektioner i /etc/X11/XF86Config-4 ser således ud, hvis det
gør det lidt nemmere for jer at hjælpe mig

Section "Module"
Load "dbe" # Double-buffering
# Load "GLcore" # OpenGL support
# Load "dri" # Direct rendering infrastructure
Load "glx" # OpenGL X protocol interface
Load "extmod" # Misc. required extensions
Load "v4l" # Video4Linux
# Load "record" # X event recorder
# You only need the following two modules if you do not use xfs.
# Load "freetype" # TrueType font handler
# Load "type1" # Adobe Type 1 font handler
EndSection

Section "Device"
Identifier "RIVA TNT2"
Driver "nvidia"
BoardName "Unknown"
EndSection

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Lars Overgaard

Dato : 24-05-02 09:37

"Lars Overgaard" <lars@linuxnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er også klar over, at understøttelsen af dette kort ikke er den
> allerbedste. Alligevel skulle jeg prøve (igen), og se om det gik bedre

Tilsyneladende drillede RPM'erne, for efter at have fjernet disse igen og i
stedet brugt .tar.gz'erne så fik jeg liv i det. Desværre ikke i ret lang tid
ad gangen, for efter ganske kort tid låser den 100%. Eneste udvej er
powerknappen.
Logfilen fortæller intet om det.

Hvad har I andre gjort for at få et TNT2-kort til at køre fornuftigt med
Linux?

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-05-02 09:57

Lars Overgaard wrote:
> Hvad har I andre gjort for at få et TNT2-kort til at køre fornuftigt med
> Linux?

Jeg synes det kører fint under XFree86 4.2.

--
Lars Kongshøj

Fra : Lars Overgaard

Dato : 24-05-02 11:25

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det kører fint under XFree86 4.2.

Også OpenGL?

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-05-02 12:04

Lars Overgaard wrote:
> "Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Også OpenGL?

Det skal jeg ikke lige gøre mig klog på - kommer først forbi den maskine
igen på mandag.

--
Lars Kongshøj

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-05-02 16:27

Lars Overgaard wrote:

> [...]
>
> Efter at have genstartet X, står konsollen bare og blinker. Heller ikke en
> genstart af boxen ændrede noget på blinkeriet. Eneste mulighed er at

Hvad med at downloade src.rpm og så lave en rebuild:
rpm --rebuild *src.rpm
systemet kompiler så en .rpm som er optimeret til dit system.
Installer så de 2 rpm'er.

Martin