Kan I klare den ?? :o)
Fra : Soren Pedersen

Dato : 23-05-02 21:56

Her er (det jeg vil kalde en nød) til jer:

Jeg har en P166/64/2,5Gb som jeg bruger til en Astaro v2 F/W. Den er
installeret fra et bootable CD medie. Der er nu kommet en v3 af Astaro'en,
men den vil maskinen ikke boote på....Hvorfor ikke ?..........Hvad der er
prøvet:

Har D/L (via cmd prompt, Explorer og WinCmd) og brændt 4 medier, uden
forskel.
Har geninstalleret v2 for at se om der skulle være sket noget med
CD-drevet.......Virker fint - Maskinen kan fint boote v2 fra CD.
Har puttet v3 mediet i en anden (nyere) maskine.....virker fint - Maskinen
booter op på CD.
Har monteret drevet (et DVD) fra den nyere maskine i P166'eren.....Den vil
stadigvæk ikke boote fra CD.
Har opgraderet BIOS på P166'eren......Ingen ændring.

Hvad f..... har jeg overset ?

X'et til dk.edb.sikkerhed da der måske er en dér der har løsningen.....

Mvh
/Søren
--
Kig billeder og "Mini-Marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Leony

Dato : 24-05-02 07:19

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> CD-drevet.......Virker fint - Maskinen kan fint boote v2 fra CD.
> Har puttet v3 mediet i en anden (nyere) maskine.....virker fint - Maskinen

Det kunne være at der er forskel på den måde de er brændt på som bootcd'ere.
Jeg tænker på om der er brugt en img eller bin fil som boot.
Ved ikke om det betyder noget, men det kunne være at 166'eren var
inkompatibel med det er der brugt til v3.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 25-05-02 10:53

Soren Pedersen wrote:
> [...]
> installeret fra et bootable CD medie. Der er nu kommet en v3 af
> Astaro'en, men den vil maskinen ikke boote på.

Hvorfor starter du ikke bare maskinen med Astaro2.
Mounter cd'en.
Starter installationsprogrammet.

Så slipper du for at skulle boote fra den nye cd.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Soren Pedersen

Dato : 26-05-02 21:10

> Hvorfor starter du ikke bare maskinen med Astaro2.
> Mounter cd'en.

Det er af sikkerhedshensyn ikke muligt at mounte hverken floppy eller
CD......

Mvh
/Søren

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 26-05-02 22:24

Soren Pedersen wrote:

> Det er af sikkerhedshensyn ikke muligt at mounte hverken floppy eller
> CD......

Så installer mount på den gamle version.
Du sletter den jo alligevel, når den nye version installeres.

--
Jens Axel Søgaard