Hvilken gamepad kan anbefales til Windows ~
Fra : Sven

Dato : 23-05-02 20:24

Hej.
Da der ikke er nogen der ville/kunne svare mig på mit problem med MS
Sidewinder gamepad og Windows XP, så prøver jeg nu en anden vej.
Hvilken gamepad KAN køre under Windows XP? Skal det være en USB model eller
en gameport model??
(Sønnen vil spille FIFA fodboldspil)

Sven

Fra : jørgen

Dato : 23-05-02 21:26

kører selv win 2000 hvorpå min ms sidewinder gamepad virker fint
og kender en som kører XP med samme pad virker også fint
og det er en gameport model

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-05-02 22:31

"jørgen" <maxmuld@forum.dk> skrev:
> kører selv win 2000 hvorpå min ms sidewinder
> gamepad virker fint og kender en som kører XP med
> samme pad virker også fint og det er en gameport
> model

Vi har 2 stk. af disse, også til gameport og vi kører begge
XP - det fungere altså bare kanont!

/Mikael

Fra : Sven

Dato : 24-05-02 07:11

> Vi har 2 stk. af disse, også til gameport og vi kører begge
> XP - det fungere altså bare kanont!
>
> /Mikael

Ja, så ved jeg ikke hvad der er galt. Her kan den i hvert fald ikke finde
gamepad'en. Kan det mon have noget at gøre med, at jeg har Sidewinder ver
4.0 installeret? Det er pga mit FF wheel, og den gamle gamepad er jo til ver
3.x versionen af softwaren (som jeg havde forstået var indbygget i WinXP)

Ellers må jeg bare opgive

Sven

Fra : Ole

Dato : 23-05-02 22:06

jeg har en Logitech Wingman rumblepad (349.-) og den virker fint under 98SE,
2000 og XP. Det er en usb-fætter, og i øvrigt et ganske udemærket stykke
hardware, specielt prisen taget i betragtning.

/Ole

Fra : kh

Dato : 24-05-02 12:41

Hej

Jeg har også en MS Sidewinder. Da jeg for lang tid siden skiftede fra
windows 98 til windows 2000, virkede min sidewinder ikke mere. Men så
prøvede jeg at skifte mit gamle soundblaster 16 lydkort ud med et terratec
Xfire 1024. Nu virker sidewinderen i både Win98, Win2000 og WinXP. Jeg
mener at have læst noget om problemet i microsoft knowledge database.