Muse problemer på en Dell inspiron 8000
Fra : Christian

Dato : 23-05-02 19:54

Hej med jer
Denne computer fungerer fint bortset fra at den ikke fungerer ordentligt med
eksterne mus.

Jeg har prøvet med ps2 og usb. Samme lort.

Den hopper rundt. Det er som om den har force feedback engang imellem.

Den har både en klitmus og en touch-pad. Som begge er slået fra.

Jeg bruger en logitech Ifeel mouse. (usb), som jeg har downloadet nyeste
mouseware til.

Der er WindowsME på maskinen.

Der er nyeste bios rev. A20.

Hvad skal man gøre?

Vh
Christian Haugwitz

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 23-05-02 20:06

du får nok mere ud af at spørge på Dell's eget debatforum.

Fra : Mikael Bertelsen

Dato : 23-05-02 22:48

On Thursday 23 May 2002 20:53, Christian wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet med ps2 og usb. Samme lort.
>
> Den hopper rundt. Det er som om den har force feedback engang imellem.

Jeg har oplevet fuldstændigt samme problem, men det var bare med
TouchPad'en...
Dell skiftede min TouchPad, og den har ikke gjort det siden...

> Den har både en klitmus og en touch-pad. Som begge er slået fra.

Kan det formodes at TouchPad stadig kan f.... lidt op selvom den er slået
fra? (se ovenstående)

> Jeg bruger en logitech Ifeel mouse. (usb), som jeg har downloadet nyeste
> mouseware til.
>
> Der er WindowsME på maskinen.
>
> Der er nyeste bios rev. A20.

Dell var ikke specielt meddelsom mht. problemet. Det virkede faktisk som om,
de slet ikke var interesseret i at analysere hvad problemet egentligt var,
før delene blev skiftet.
Jeg prøvede at gnave lidt ind til benet, men den eneste besked jeg fik var,
at der blev sendt en servicetekniker for at skifte delene.

(Grunden til jeg bruger ordet "delene" er, at jeg også fik skiftet
keyboardet...)

Mikael

Fra : Uni Bull

Dato : 23-05-02 23:49

Jeg tillader mig at skifte emne da jeg jo pludselig har et par I8000-ejere
"ved hånden".

Jeg er klar over at posten også kunne hidrøre under ms-systemer...

Jeg har installeret XP Home (har også prøvet XP Pro) på min I8000 istedet
for det
WinME der fulgte med og nu kan jeg ikke få maskinen ud af standby-mode
Nyeste drivere over hele linien, nyeste BIOS og til min store overraskelse,
så vil Dell
ikke hjælpe da XP ikke var præinstalleret (Ja - jeg havde nu bare forventet
en anden
holdning fra den ellers så roste DellSupport)
Jeg har et combo MiniPCI-V90/LAN fra ActionTec, 32MB GeForce2GO, Toshiba
Combo DVD/CDR, 15" 1400*1050. Det virker som om at det er et
grafikdriverproblem,
men jeg kan selvfølgelig ikke være helt sikker eftersom maskinen jo ikke
resumer fra standby.
Hibernate virker fint og ligeledes gør standby under ME....

Any hints...

--
Uni Bull
København K

Fra : Mikael Bertelsen

Dato : 24-05-02 19:34

On Friday 24 May 2002 00:48, Uni Bull wrote:

> [...]
> for det
> WinME der fulgte med og nu kan jeg ikke få maskinen ud af standby-mode

Min kammerat har det samme problem i Win2K... nogle gange...
Når maskinen går i standby, vil den godt acceptere at der indtastes et
password. Den vil bare ikke gå videre - den fryser...

Andre dage kan den køre fuldstændig uden problemer. Den kan lave standby og
resume flere gange i træk... og det er under de samme forudsætninger.

Hvis der kan drages nogen konklusioner ud fra dette, vil jeg ikke være
manden der gør det... jeg aner simpelthen ikke nok om MS produkterne til at
kunne gære det...

> [...]
> forventet en anden
> holdning fra den ellers så roste DellSupport)

Da jeg kontaktede Dell og oplyste at jeg kørte linux, var der overhovedet
ingen problemer...
Tror du ikke de kan kringles hvis du nu spørger pænt?

> [...]
> resumer fra standby.
> Hibernate virker fint og ligeledes gør standby under ME....

Indrømmet, det var ikke en revolutionerende ny viden jeg fik lagt fra dagen,
men det kan jo være du kan bruge det til noget i det lange løb...

Mikael