Etablering af driftstatusside
Fra : M@rk

Dato : 08-02-01 09:21

Hej alle,

jeg skal igang med, at etablere en driftstatusside á la:

   http://driftstatus.uni2.dk/

Er der nogen der kunne give mig et hint om, hvordan en sådan opgave kan
løses på en IIS-Server (uden perl ?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-02-01 10:22

M@rk wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> jeg skal igang med, at etablere en driftstatusside á la:
>
>    http://driftstatus.uni2.dk/

Hvad præcis ved siden er det du vil have lavet?

> Er der nogen der kunne give mig et hint om, hvordan en sådan opgave kan
> løses på en IIS-Server (uden perl ?

Hvis jeg var dig ville jeg lave det(eller få det lavet af f.eks. mig)
sådan at man vha. en sms kan sende en kort besked til serveren som
derefter opdaterer driftstatus siden med den skrevne smsbesked. Dette kan
laves vha. Active Server Pages (ASP). Men det hører ikke hjemme her det
hører hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Du havde vel forresten ikke tænkt dig at status siden skulle ligge på
samme server/linie som resten af dine ting. Kan man ikke se det ene kan
man jo heller ikke se det andet og så går ideen jo lidt af en
driftstatusside!

Vh. Jakob Andersen

Fra : M@rk

Dato : 08-02-01 10:40

Thu, 08 Feb 2001 09:22:24 GMT, berigede Jakob Andersen
<jakob@andersen.as> dk.edb.internet.webdesign.clientside med:

>Hvad præcis ved siden er det du vil have lavet?

En eller anden formular, hvor man indtaster data, som så smides ned i en
html-side á la uni2's.

> [...]
>laves vha. Active Server Pages (ASP). Men det hører ikke hjemme her det
>hører hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Okay, så hopper jeg derover.

> [...]
>samme server/linie som resten af dine ting. Kan man ikke se det ene kan
>man jo heller ikke se det andet og så går ideen jo lidt af en

Nope - jeg ville smide det på min IIS som så skulle indeholde
driftstatus for vores 30 andre servere + netværksenheder og linier.

/Mark