Brugernavn og passw. i forb. med dsSocket ~
Fra : Torben

Dato : 23-05-02 15:38

Hej derude!

Jeg sidder og er ved at lave en applikation som skal sende en mail.

Jeg bruger dsSocket som kommer i en demoversion i VB6.0 (Dolphin Socket).
Jeg kan godt få kontakt til serveren, men hvordan angiver man brugernavn og
password til smtp serveren, så man kan få lov at sende sin mail?

Alternativ kunne det være interessant at spørge om alle postservere kræver
at man logger på?

Koden til "send" funktionen ser således ud:
Private Sub Send_Click()
gszFrom = "torben-ph@worldonline.dk"
gszTo = Modtageradr.Text
gszSubject = Emneboks.Text

If SocketConnect(dsSocket1, 25, ("smtp.cybercity.dk"), 30) Then
MsgBox " Could not connect ", vbInformation, "SMTP Client"
End If

End Sub

På forhånd mange tak for hjælpen.
M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 28-05-02 23:08

Torben skrev:
> [...]
og
> password til smtp serveren, så man kan få lov at sende sin mail?

Jeg ved ikke om det virker, men prøv at bruge følgende som servernavn:
brugernavn:password@smtp.cybercity.dk

> Alternativ kunne det være interessant at spørge om alle postservere kræver
> at man logger på?

Nej, ikke alle. Der findes nogen, hvor man ikke skal logge på. Disse bliver,
så vidt jeg er informeret, brugt meget af hackere m.fl. der ønsker at sende
anonyme e-mails, da postserveren jo ikke ved hvem der bruger den, når man
ikke skal logge ind.
Prøv at søg på internettet - du kan garanteret finde nogle adresser på
nogle. Husk blot at du ikke må bruge dem (serverne) til ulovligheder! :)

Mvh. Bjarke

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 29-05-02 00:02

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i melding

Socket).
> og
>
> Jeg ved ikke om det virker, men prøv at bruge følgende som servernavn:
> brugernavn:password@smtp.cybercity.dk

Det må jo stå noe i en eller annen RFC om det der ...

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660
http://www.kleggen.com/ - http://www.pizza.no/