Inkludere tekst fra en .txt-fil???
Fra : Mads N.

Dato : 23-05-02 13:50

Hi' NG

Jeg har en textfil jeg gerne vil have smidt ind på midten af en
HTML-side. Den ligger på en anden server. Hvordan gør man det, mon?

/M

Fra : Rune Nielsen

Dato : 23-05-02 23:04

Det skal du brug FilesystemObjct til! -det kan du læse en masse om inde på
www.html.dk !

Held og lykke med det!

Hilsen
Rune Nielsen

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-05-02 14:08

> Det skal du brug FilesystemObjct til! -det kan du læse en masse om inde på
> www.html.dk !

Overser du ikke lige dette: "Den ligger på en anden server."

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-05-02 16:47

Kim Jensen wrote in

> Overser du ikke lige dette: "Den ligger på en anden server."

der er jo ingen, der siger at den absolut ligger på en ekstern webserver.
Det kunne jo være en server i organisationen. Det er jo ikke noget
problem at arbejde med filer via netværks-shares ... man giver den blot
stien

\\server1\folder1\fil.txt

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Mads N.

Dato : 24-05-02 10:18

On Thu, 23 May 2002 15:46:39 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<spam200205@stocholm.dk> wrote:
>der er jo ingen, der siger at den absolut ligger på en ekstern webserver.

Hej Jesper

Filen ligger rent faktisk på en anden extern webserver...

/M

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-05-02 10:37

Mads N. wrote in news:m81seu4nb6i33p9cmjd4j21iei916cv4eb@4ax.com:

> Filen ligger rent faktisk på en anden extern webserver...

ok ... men det var jo ikke helt nemt at vide ud fra dit oprindelige indlæg
.... selvom man måske burde have overvejet, om det var tilfældet :)

Husk, at når man beder om hjælp, så er det absolut vigtigste at huske:
detaljerne !

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-05-02 14:07

> Jeg har en textfil jeg gerne vil have smidt ind på midten af en
> HTML-side. Den ligger på en anden server. Hvordan gør man det, mon?

Prøv med noget ala:

Set xObj = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
xObj.Open "GET", "http://www.somewhere.com/myfile.txt", False
xObj.Send
myText = xObj.responseText
response.write myText