Outlook Adressekartotek
Fra : Leif Blindbæk

Dato : 23-05-02 10:14

Hej

I tidligere udgaver af Outlook og I Outlook Express kunne man i
adressekartoteket vælge hvilke kolonner man villle se.
I den nye udgave 2002 kan jeg kun se: Navn, Vist navn, E-mail adresse og
Email type.

Ved nogen hvordan man f.eks. kan indsætte : Afdeling evnt. Telf. nr ind i
stedet.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Leif Blindbæk

(ingen signatur)

Fra : JSC

Dato : 24-05-02 08:36

"Leif Blindbæk" <lebl@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Email type.
>
> Ved nogen hvordan man f.eks. kan indsætte : Afdeling evnt. Telf. nr ind i

Hej Leif

Klik på kolonne overskriften med højre museknap og vælg Feltvælger.
Her kan du vælge mellem alle de felter kontaktformen indeholder.

--
Mvh/Regards
Jan Skov

Fra : Leif Blindbæk

Dato : 26-05-02 16:15

Hej Jan
Du skrev:
"JSC" <nyhedsgruppe@REMOVETHISjsc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Klik på kolonne overskriften med højre museknap og vælg Feltvælger.
> Her kan du vælge mellem alle de felter kontaktformen indeholder.

Tak for din interesse.
Men det er netop denne funktion, der ikke virker mere i Outlook.
Hvad gør man så ??
mvh/leif b.

Fra : pre

Dato : 26-05-02 19:51

Nu fremgår det ikke helt klart hvad det er du kalder adressekartoteket. I
OE´s adressebog, som er fælles med Outlook kan man i 2000 klikke på et navn
og få vist et sæt faner med en del oplysninger (vCard). Det er næppe
sandsynligt at funktionen ikke er videreført.

I Outlook findes nøjagtig samme funktion.
Derforuden er der utrolig mange muligheder for at tilpasse en såkaldt
"Visning", hvor alle 120 felter fra kontakt systemet kan indgå. Det
begynder med Vis, fortsætter med Denne visning, Tilpas denne visning, og
kører så bare derudaf. Tjek med hjælpeteksterne for at ha´ rygdækning for
hvad der sker hvis....
(Det er stadig 2000, men der er noget tilsvarende i den nye)

pre

Fra : Leif Blindbæk

Dato : 27-05-02 15:37

Hej Jan
Du svarede:

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad der sker hvis....
> (Det er stadig 2000, men der er noget tilsvarende i den nye)

Kære Jan
Tak for din tålmodighed.

Jeg skal prøve at udtrykke mig mere klart

Jeg skal sende et mail fra Outlook (ikke Outlook Express). Jeg starter med
at trykke på 'Ny knappen' til venstre. Trykker dernæst på: 'Til-knappen'
og får så vist mit adressekartotek (fås også med CTRL+SHIFT+A)
Jeg har flere af samme navn og ønsker derfor at finde den rette ved f.eks.
at se hvilke byer navnebrødrene er fra.

I tidligere udgaver af Outlook kunne jeg selv bestemme, hvilke felter jeg
ville se i kolonnen/nerne til højre for navnet.

Nu kan jeg her kun se: Vist navn, E-mail adresse og Email type. Data, der i
denne situation ikke kan bruges til ret meget.
Højreklik i kolonnenavnene er helt uden effekt.

Altså står jeg som en vis ældre herre ved Det Røde Hav.

På forhånd tak - igen

mvh/leif b.

(klip)

Fra : pre

Dato : 27-05-02 18:34

Jamen.. Hvis der er flere med samme navn/e-mail så kommer Outlook (og OE)
da pænt og viser mulighederne og spørger hvilken?.

pre

Fra : JSC

Dato : 28-05-02 14:12

[klip]
> [...]
> denne situation ikke kan bruges til ret meget.
> Højreklik i kolonnenavnene er helt uden effekt.

Jeg får navn, mail adr. tlf. arbejde og tlf. privat i de 4 kolonner. Du har
vel ikke flere med samme navn, der også har samme mail adr. m.m.
- Så ud fra de 4 kolonner, kan du forhåbentlig se, hvem den skal sendes
til..?? :)
Alternativ kan du vælge egenskaber for den enkelte og se, hvad du har
indtastet om de enkelte personer, og dernæst vælge vedkommende..
Den med byen, kan du vist kun klare ved at skrive bynavnet i personens
navnefelt..
__

Fra : Leif Blindbæk

Dato : 28-05-02 15:47

Hej Jan
Du svarede

> [...]
> indtastet om de enkelte personer, og dernæst vælge vedkommende..
> Den med byen, kan du vist kun klare ved at skrive bynavnet i personens

Tak for dit tålmod.

Jeg kan naturligvis bruge den fremgangsmåde du anviser - og har da også
gjort det.
Men det irriterer mig grænseløst, at jeg ikke selv kan bestemme hvilke
felter fra adressekartoteket
jeg kan få vist i oversigten.
Det er absolut et tilbageskridt fra tidligere - så jeg håber Bill Gates
læser dette

Tak for din interesse
mvh/leif b.