popup ved radiobutton
Fra : Thomas

Dato : 22-05-02 23:12

Hej
Er det muligt at aktivere en pop-up når en bruger vælger en
radio-button??

Mvh
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-02 23:15

"Thomas" <msako@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at aktivere en pop-up når en bruger vælger en
> radio-button??

<input type="radio" onclick="window.open('jubiiwin',
'http://www.jubii.dk' )" />

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas

Dato : 22-05-02 23:28

Hej Jakob

Jeg er rimelig ny i faget - skal der ikke skrives mere ??

Den melder umiddelbart fejl.

Hilsen

Fra : Emil Devantie

Dato : 23-05-02 06:32

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "Thomas" <msako@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> <input type="radio" onclick="window.open('jubiiwin',
> 'http://www.jubii.dk' )" />
>
> --
> Jakob Andersen

Prøv denne her: Den er oprindelig fra en checkbox, men skulle
også virke til en radio knap.

<!-- //

function MITPOPUPVINDUE(strURL, radiobox) {
if (checkBox == true) {
window.open(strURL, "",
"toolbar=no,scrollbars=no,location=no,status=no,menubar=no,resiza
ble=no,width=300,height=250,left=0,top=0");
}
}

// -->
<input type=radio name="RADIO POPUP"
onClick="javascript:MITPOPUPVINDUE(' http://www.html.dk',
this.checked);">

Jeg vil regne med at det virker, men hvis ikke, så skriv endelig
tilbage.

Held og lykke med det.

/Emil Devantie.

Fra : Thomas

Dato : 23-05-02 08:37

Hej Emil
den melder stadig fejl ?? Jeg er desværre ikke så skrap at jeg selv
kan se fejlen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 09:00

Thu, 23 May 2002 07:36:53 +0000 (UTC), skrev Thomas
<msako@hotmail.com>:

>den melder stadig fejl ?? Jeg er desværre ikke så skrap at jeg selv
>kan se fejlen.

Nej, men du kunne have skrevet, hvad fejlmeddelelesen siger.

Der er sikkert to fejl, knækkede linjer er den ene.

"toolbar=no,scrollbars=no,location=no,status=no,menubar=no,resiza
ble=no,width=300,height=250,left=0,top=0");
og
<input type=radio name="RADIO POPUP"
onClick="javascript:MITPOPUPVINDUE(' http://www.html.dk',
this.checked);">
skal hver især stå på en lang linje.

Og den anden fejl:
if (checkBox == true) {

Der skal kun være en =.

Fra : Thomas

Dato : 23-05-02 09:13

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Den skriver bare i statuslinien "Der opstod en fejl på siden" ??

Ved ikke om det overhoved kan lade sig gøre - dine forslag hjalp ikke lige
umiddelbart.

Fra : Thomas

Dato : 23-05-02 09:18

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Den skriver bare i statuslinien "Der opstod en fejl på siden" ??
>
> Ved ikke om det overhoved kan lade sig gøre - dine forslag hjalp ikke lige
> [...]

SORRY KNUD

Det virker perfekt tak for hjælpen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 12:20

Thu, 23 May 2002 08:18:11 +0000 (UTC), skrev Thomas
<msako@hotmail.com>:

>SORRY KNUD

For hvad, det skulle da lige være, at du ikke klipper i det du
svarer på.

Nåh ja, at du ikke medsendte fejlmeddelelsen, det gik i dette
tilfælde, men det er måske ikke lige til at se en anden gang.

Du behøver ikke, at medsende hele det indlæg incl. signatur, som
du svarer på.

Læs gerne <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> og
»originalen« på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Tak.

Fra : Emil Devantie

Dato : 23-05-02 20:59

Koden var "klippet" over som du siger fordi der desværre ikke er plads nok
her i dette text field...

Men da jeg måske engang kunne få brug for samme kode, er det så den kode
jeg postede til dig der virker???

Så ved jeg det til en anden gang jeg skal bruge den...

/Med venlig hilsen Emil Devantie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 21:47

Thu, 23 May 2002 19:59:09 +0000 (UTC), skrev Emil Devantie
<admin@novellen.dk>:

>Men da jeg måske engang kunne få brug for samme kode, er det så den kode
>jeg postede til dig der virker?

Den virker fint nok (når blot man fjerner den ene =).