PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Fra : Lars Brink

Dato : 22-05-02 22:22

En af mine venner (lydder som en post i jura-gruppe men det er det altså
ikke har installeret windows XP som så mange andre før ham.

Han havde før Windows 2000 og havde kørt det uden problemer i en længere
periode. (hvorfor så skifte hører jeg allerede...)

Computeren er en:
Intel Celereon omkrin 750mhz., 128MB ram, og ellers alm., simpel.

Fejlen fra @subj kom en del de første par gange vi installerede (under NTFS)
og så meget at det ikke virkede efter nogle dage. Der var ligeledes mange
read-errors under installationen fra CDen og derfor købte vi et 2. cd-rom
drev og senere prøvede med andet kabel og et 3. drev. Intet hjalp.

Til sidst prøvede vi med FAT32 og det gik lidt bedre. Ingen læsefejl og det
installerede Xp kørte noget tid, men igen begynder de der fejl at komme
frem. I starten i forbindelse med cd-rom drevet men nu også med andre
programmer. Outlook Express, stifinder etc.

Hvad kan der dog være galt?

(regner med det er hardware så der er futtet til den)

Mvh,

Lars Brink

Fra : Madsen

Dato : 22-05-02 23:42

Lars Brink skrev:

> [...]
> var ligeledes mange read-errors under installationen fra CDen og
> derfor købte vi et 2. cd-rom drev og senere prøvede med andet

Har du set artiklen hos MS: <http://makeashorterlink.com/?C10521BE> ?
The Stop 0x50 message indicates that requested data was not in memory.
The system generates an exception error when using a reference to an
invalid system memory address. Defective memory (including main memory,
L2 RAM cache, video RAM) or incompatible software (including remote
control and antivirus software) might cause Stop 0x50 messages.

Jeg ville nok starte med at teste ram'en med memtest86 f.eks.
<http://www.teresaudio.com/memtest86/memt30.zip>

Madsen.

Fra : Ingolf

Dato : 23-05-02 00:19

> Jeg ville nok starte med at teste ram'en med memtest86 f.eks.
> [...]

God ide... og hvis alt er vel.. så lad maskinen stå tændt et par timer,
helst mens den arbejder med et eller, og kør programmet igen.

Jeg havde et problem med noget EDO ram engang.. Alt kørte 100% perfekt.. men
efter ca. 2-3 timer var alt grueligt galt... kom tit blå skærme ud af
ingenting, og nogle zip filer jeg havde lavet, som zip ikke meldte problemer
om, var alligevel ikke til at pakke ud igen. Det viste sig at EDO-ram
klodsen simpelthen blev for varm efter et par timer, og begyndte at stå af.
Jeg skiftede til noget andet ram, og alt var perfekt igen, også efter 4 døgs
uafbrudt kørsel ;).

Efter ramskiftet, geninstallerede jeg alt forfra igen, for at sikre mig mod
diskfejl.