Dansk Komma
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 22-05-02 19:39

Hej

Jeg har et lille problem.

jeg har lavet en lille renge linie i et ASP script. Det virker også meget
godt, hvis jeg kun bruger hele tal. Det der driller mig er hvis der
pludselig kommer et dansk komma ind i funktionen.

Fx. 10 * 3 = 30
10 x 2,5 = 250 ??

Hvordan løser jeg det bedst. Funktionen ser således ud:
strIB = (strGram1 * strAlpha1 * strEffektiv1) / (strLiterfardig * 10)

Fra : N/A

Dato : 22-05-02 20:34

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 22-05-02 20:34

> Da alle variabler er af typen Variant i dit VBScript så kunne du evt
> erstatte komma med punktum vha Replace
> Men pas på tusindadskillerne der er komma på usa'sk
>
> Du kan også kikke lidt på system settings på serveren eller locale
settings
> på det enkelte script, men her må andre tage over
>
> mvh/Peter Lykkegaard
>
> Hej igen

Beklager men hvordan kunne en sådan Replace sætning se ud.

Jeg har forsøgt følgende (måske tåbelige forsøg) Alpha11 = Replace
(intAlpha1,.,",")

Men uden held.

Klaus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-02 22:02

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forsøgt følgende (måske tåbelige forsøg) Alpha11 = Replace
> (intAlpha1,.,",")

foo = "100,10"
foo = Replace( foo, ",", "." )

--